Acasă EcoWheels Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

de George Botezatu
0 comentarii

Alege corect mașina pentru vacanță, sau concediul tău va fi umbrit de neplăceri ce puteau fi ușor evitate.

Unul dintre secretele vacanțelor reușite constă în compatibilitatea dintre mașina aleasă pentru excursie și locul petrecerii concediului. Dacă vrei să faci turul Germaniei și conduci o mașină fără putere, o să îmbătrânești mergând pe drumurile naționale, sau o să tânjești să poți și tu să ții pasul cu bolizii rapizi de pe autostrăzi. La polul opus, ar fi o idee foarte proastă să te încurci cu o limuzină pe străzile înguste ale Corsicii, așa că, acolo unde se poate (garaj generos sau opțiunea rent-a-car), mașina trebuie aleasă cu foarte mare grijă.

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Când vine vorba despre Grecia, destinația favorită a multor români, lucrurile stau așezate fix la mijloc. Țara se bucură de numeroase autostrăzi, dar și de orașe aglomerate și insule cu străzi înguste și întortocheate. Va trebui să faci un compromis între confortul unui sedan generos și manevrabilitatea unei citadine, plus că trebuie să ții cont și de capitolul bagaje – nu vrei să pleci la plajă fără colac, saltea sau echipament de snorkeling, nu?

Luând toate astea în considerație, BMW Seria 3 320i s-a dovedit a fi transportorul ideal pentru o drumeție rapidă pe ruta București – Skopelos și retur, un drum de 2.000 km cu drumuri naționale aglomerate, cu autostrăzi rapide (140 km/h limită legală în Bulgaria) și, nu în ultimul rând, cu segmente montane demne a se califica oricând în categoria selectă a specialelor de raliu.

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Cu o lungime de 4,6 metri și un portbagaj de 480 litri, Seria 3 este capabilă să plimbe în confort 4 persoane și bagajele lor, însă fără a fi o împiedicată incomodă în aglomerările urbane. Motorul (benzină, aspirat) nu este vreo bestie neîmblânzită și produce doar 184 CP, mai mult decât suficienți pentru ceva ce se dorește a fi o tură relaxantă și aducătoare de plăcere.

Performanțele dinamice (0-100 km/h în 7,3 secunde) nu sunt spectaculoase însă nici nu te fac de rușine în depășiri, reversul pozitiv al medaliei fiind consumul decent cerut de cilindreea de 1.998 cmc. În regim mixt, preponderent extraurban dar cu multe segmente lente, consumul înregistrat de computerul de bord s-a învârtit în jurul cifrei 6,4 l/100 km, cu 1,1 litri mai mult decât declarațiile producătorului. Însă data fiind “tinerețea” exemplarului testat, de doar 7.000 km, se poate conta pe scăderea în timp a consumului mixt real la 6,0 l/100 km.

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Ce-i drept, lucrurile astea nu ar fi fost posibile fără etajarea impecabilă a cutiei automate de viteze, care în treapta a 8-a, la 140 km/h, ține turația motorului la doar 2.000 rpm. Cu alte cuvinte, croaziera pe autostradă se desfășoară într-o liniște suspectă din partea compartimentului motor, singurii decibeli înregistrați venind de la vânt și anvelope.

Pe drumurile Greciei ai ocazia să întâlnești tot felul de suprafețe de rulare, de la dezastruosul asfalt ciuriut de la intrarea în țară (10 kilometri din E79 care nu fac cinste niciunei țări europene) până la asfaltul de nota 10+ al autostrăzilor cu plată.

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Trecând cu 320-ul prin tot acest carusel, îți amintești rapid că marca bavareză are ca prioritate absolută sportivitatea și dinamismul, șasiul mașinii simțindu-se nefamiliar pe denivelări și gropi, încercând din răsputeri să-și păstreze demnitatea. Însă înscrie-te într-un viraj rapid, fie el larg sau strâns, și vei vedea cum mașina se agăță de fiecare milimetru de aderență, bucuroasă că are unde să își dezmorțească suspensia. În special direcția este un capitol la care excelează, volanul transmițând șoferului tot ce trebuie să știe despre evenimentele ce se petrec cu repeziciune sub rulajul anvelopelor.

Clapetele de schimbat treptele de viteză, montate pe volan, te ajută să stai în control chiar și în acele de păr, fără a sacrifica siguranța sau dinamica, la care se adaugă faza lungă automată – alt sistem care face viața mai ușoară, atât ție cât și celorlalți participanți la trafic.

Test BMW Seria 3: O vizită în insule

Exemplarul testat era echipat cu linia Sport Shadow, care pe lângă accentele negre amplasate stategic pe întreaga caroserie (grila radiatorului, spoilerul frontal, faruri și stopuri fumurii, șamd) aduce și jante de 18 inci și anvelope de 255/40. Asta atrage implicit și un dezavantaj pe drumurile proaste (rulaj zgomotos și o permanentă frică de a nu ”deranja” vreo groapă) însă efectul de senzație vine la pachet. Unul din ofițerii de pe feribotul grecesc putea să jure că are un M în fața ochilor, iar dacă alegi o destinație mai retrasă, cum ar fi Skopelos, atunci garantat ai cea mai arătoasă mașină de pe toată insulă. Garantat!

Citește și

Lasă un comentariu