Acasă EcoWheels Test cu DS 7 Crossback E-Tense: Levitație hibridă

Test cu DS 7 Crossback E-Tense: Levitație hibridă

0 comentarii

Chiar dacă DS operează acum ca un brand de sine stătător, nu este niciun secret faptul că DS 7 Crossback a fost dezvoltat pe aceeași platformă precum C5 Aircross. Îl face, totuși, acest detaliu doar un Citroen mai pompos? Deloc. Ba din contră, DS 7 Crossback are o personalitate bine definită, acum retușată de tehnologia plug-in hybrid.

Schimbul de platforme între mărcile deţinute de același grup nu este o practică nouă și nici nu va conteni prea curând. Această tendinţă de a dezvolta arhitecturi flexibile care pot fundamenta mai multe modele din segmente diferite limitează semnificativ cheltuielile de producţie și în unele cazuri, chiar implică și un preţ mai accesibil, deci, în teorie, avantaj client și avantaj producător.

Elemente precum selectorul transmisiei îi trădează originile lui DS 7 Crossback, dar nu-i știrbesc din personalitatea unică.

Reversul medaliei este obţinerea unor automobile cu trăsături și comportamente dinamice foarte asemănătoare, răsfirate sub mai multe mărci. Fenomen care inhibă diversitatea de „personalităţi” și întărește impresia că „toate mașinile se conduc la fel”.

Înrudit, dar diferit

Urcând în DS 7 Crossback, mi-e greu să nu realizez că primul lucru pe lista de priorităţi a francezilor a fost cum să-l croiască altfel. Motivele ar fi două, cel puţin la prima vedere: primul e legat de situaţia descrisă mai sus iar al doilea are de-a face cu evidenţierea într-o arenă foarte competitivă a industriei auto. Teoretic, DS 7 Crossback joacă în acceași ligă cu BMW X3, Audi Q5 și Mercedes-Benz GLC, unde exigenţele sunt cel puţin ridicate.

 

Și da, DS 7 Crossback e altfel. Știţi, uneori e plăcut să interacţionezi cu un interior și să nu găsești butoanele din prima. Să descoperi o abordare mai latină în schimbul uneia nemţești. Fie vorba-ntre noi, în DS 7 nu prea au mai rămas butoane fizice pentru că totul este integrat în sistemul multimedia pe care cineva cu foarte mult curaj l-a propus conducerii DS și cineva cu o minte foarte deschisă l-a aprobat. Și nici măcar nu sunt ironic. Tot ce-ţi este servit pe ecrane – cel digital care preia rolul de instrumentar de bord și cel amplasat central – arată bine și mai important decât atât, aduce un suflu nou în zona de tehnologie cu care ne-am obișnuit în zona asta. Și ca francezii să fie francezi, motivele rombice din interfaţa grafică se asortează cu cele prezente pe bord, pe tapiţeria scaunelor și pe interiorul portierelor. Très chic!

Generozitatea cu care a fost izolat fonic interiorul se traduce în liniște aproape deplină la viteze de autostradă. 

Tot ce poţi cuprinde cu ochii fără să privești în jos este îmbrăcat în materiale moi, fie că vorbim de piele sau de plastic. Zonele inferioare sunt ceva mai „aspre”, e drept, dar nu mi-au transmis în niciun moment impresia de ieftin sau de calitate slabă. Plus că acolo unde finisajele se prezintă mai puţin spectaculos, DS a compensat cu tușe interesante de design.

Profesiunea mea, confortul

Dacă în cazul unui Citroen sau unui Peugeot nu am o problemă cu așteptările entuziaste ale unora legate de sportivitate, în cazul lui DS 7 trebuie menţionat din start că astfel de pretenţii nu-și au rostul pentru că DS pur și simplu a ales să-și parieze toţi banii pe confort. Acestea fiind spuse, suspensia care-ţi conectează șezutul de asfalt este cel puţin la același nivel cu configuraţiile prezente în gamele germanilor. Iar în momentul în care asfaltul devine obraznic, ai să simţi efectiv efectul de plutire oferit necondiţionat.

A, și că tot a venit vorba de Peugeot, DS 7 Crossback E-Tense 300 folosește același sistem de propulsie ca 3008 GT Hybrid4. Adică un benzinar de 1,6 litri dopat de două motoare electrice și o baterie cu capacitatea de 13,2 kWh pentru un total de 300 CP și 520 Nm. Numere generoase, cu tentă de performanţă, dar care transpuse pe asfalt se prezintă mai degrabă blând, o stare pe care e posibil să o alterezi prin selectarea modului Sport, care-i permite lui DS 7 Crossback E-Tense să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, cam la fel de acut ca un hot hatch, în condiţiile în care este mult mai greu.

Așteaptă-te la mult ruliu în viraje din cauza suspensiei moi. Doar că, să fim serioși, de ce ai vrea să „o calci” într-un DS 7?

Revenind la concepte mai verzi, cu bateria încărcată complet, poţi acoperi o distanţă reală de cam 40 de kilometri, destul de departe de varianta oficială DS, care estimează cu optimism o autonomie pur electrică de până la 58 km. Iar ca în cazul oricărui hibrid de tip plug-in, consumul va fi modelat de frecvenţa încărcărilor. Ce-i putem cere, în condiţiile de faţă, unui motor termic de 1,6 litri – fie el și înzestrat cu o turbină și 200 CP – când are de mutat din A în B un ansamblu electric care îl îngrașă pe DS 7 E-Tense până la un pic peste 1,8 tone? Mai ales când strict în cazul de faţă, cred eu, e mai important să călătorești în stil și cu stil înainte de toate.

Date tehnice DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300

1.598 cmc, 300 CP, benzină + 2 motoare de tracțiune, 4×4, automată 8 • 1,7 l/100 km, 33-37 g CO2/km • 0-100 km/h în 5,9 s, 235 km/h • de la 46.134 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 21.

Citește și

Lasă un comentariu