Acasă EcoWheels Test cu Maserati Ghibli Hybrid: Pasiune calculată

Test cu Maserati Ghibli Hybrid: Pasiune calculată

0 comentarii

Maserati Ghibli primește un înlocuitor pentru diesel: un micro-hibrid cu motor mic.

Calmul care pusese stăpânire pe Maserati în ultimii ani a fost spart recent de răcnetul lui MC20, primul supercar modern al mărcii italiene. Sau, mă rog, al doilea, dacă luăm în calcul și prohibitivul MC12, care era un Ferrari Enzo costumat altfel. MC20 debutează cu un V6 cu 630 CP, botezat Nettuno (Neptun pentru noi) — zeul căruia Maserati i-a furat tridentul pe care cu mândrie îl poartă ca logo.

Și Ghibli va primi o versiune 100% electrică în curând.

MC20 este primul dintr-o serie de 13 noi produse pe care Maserati vrea să le lanseze în următorii trei ani; toate, electrificate. MC20, de exemplu, va primi o versiune electrică, dar asta după ce ne vom fi obișnuit deja cu ideea de Maserati pe baterii: înaintea sa vom vedea GranTurismo, primul model pe baterii din istoria de mai bine de 100 de ani a producătorului. Nu, nu fi trist, nu e cazul: GranTurismo va avea și versiune cu motor termic. Un hibrid.

Însă planul de electrificare al companiei din Modena, oricât de ambiţios este, trebuie etapizat. Iar primul pas în această direcţie este hibridizarea. Micro-hibridizarea. Ghibli este primul exerciţiu în direcţia asta.

Ghibli 2.0

Maserati Ghibli se încadrează, în carneţelul meu și probabil al multora, în lista de mașini dezirabile. Numai să o vezi și o vrei. Și faptul că după șapte ani și două actualizări încă stârnește asta în noi e confirmarea că are o frumuseţe nativă trainică. Aici contribuie, poate, și faptul că vezi pe stradă mai puţine Ghibli decât vezi BMW Seria 5 sau Mercedes-Benz Clasa E. Iar motivul pentru care îl vezi mai rar pe stradă este acela că rivalizează, ca preţ, cu echipări superioare ale rivalilor. Vine și generos dotat, ce-i drept.

77.900 € este prețul de pornire pentru Ghibli Hybrid în România. Modelul testat: 97.400 €.

Maserati Ghibli încă pierde la capitolul tehnologie, cu toate că pe partea de infotainment a făcut, încă o dată, progrese: ecranul central tactil a crescut la 10,4 inch — înainte avea 8,4 — și are acum sistem de operare bazat pe Android Automotive. Nu este impecabil, dar are timpi de reacţie decenţi. Oferă suport de conectare atât cu telefoane Android cât și cu cele Apple și vine și cu încărcare wireless. O altă noutate pe care o aduce această reîmprospătare este instrumentarul de bord, care a trecut în digital și care a reușit, din fericire, să-și menţină eleganţa.

Aceste modificări nu produc schimbări majore la interior. Asta înseamnă că, pe de o parte, ai câteva finisaje sau ornamente care „nu se mai poartă” — cum ar fi cele din jurul duzelor de ventilaţie, de exemplu. Pe de altă parte, bordul lui Ghibli încă inspiră personalitate, cu canelurile-i adânci care împart planșa în trei zone distincte. Mi-a plăcut mult sertarul pentru smartphone, ascuns în compartimentul de sub butoanele pentru climatizare. Implementarea nu este perfectă — nu poţi trage de tot sertarul când folosești compartimentul cu suporturile de pahare — însă ideea este minunată. Același lucru aș putea să-l spun și despre motorizare.

Soluţia de compromis

Ideea unui motor patru-în-linie pe o mașină de clasă mare nu mai este de mult timp o exagerare, mai ales când motorul are adjuvanţi electrici și se prezintă cu cifre caracteristice motorizărilor mai mari. Cum este și cazul acestui micro-hibrid, care are putere specifică unui V6 pe benzină și consumă cât un V6 diesel; cel puţin în teorie. Dacă vrei să fii dezamăgit, așteaptă-te de la el să fie frugal la consum: prin oraș, 15,7 l/100 km a fost cel mai mic reușit de mine. Însă pe partea de performanţe, se ţine de cuvânt: este cu doar 0,2 secunde mai lent în sprintul 0-100 km/h decât benzinarul V6. Și cu 0,6 mai rapid decât dieselul.

50:50 — raportul maselor pe punți se menține ideal și în cazul lui Maserati Ghibli Hybrid.

Cu un motor de 2 litri care să urnească o limuzină de 1,9 tone, Ghibli Hybrid nu va avea apucături de Trofeo (actualul vârf de gamă), însă își păstrează proprietăţile dinamice. Dar, mai important: Ghibli Hybrid va mulţumi clientela care acum regretă că nu mai există alternativa diesel. Și vorbim despre o mulţime foarte relevantă: majoritatea clienţilor l-au cumpărat în versiune diesel.

Decizia celor Maserati de a înlocui dieselul cu un micro-hibrid are toate șansele să fie la fel de inspirată ca cea de a introduce un diesel în gamă în primă instanţă. Ghibli Hybrid este cea mai frumoasă dintre soluţiile de compromis. Ne uităm la un viitor bestseller din gama Maserati? Cel mai probabil da.

Date tehnice Maserati Ghibli Hybrid GranSport

1.995 cmc, 330 CP, 450 Nm, 4×2, automată 8 • 8,9 l/100 km, 200 g CO2/km • 0-100 km/h în 5,7 s, 255 km/h •
de la 87.000 euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 21.

Citește și

Lasă un comentariu