Acasă EcoWheels Test cu Mercedes-Benz EQV: NEUE V-ISION

Test cu Mercedes-Benz EQV: NEUE V-ISION

0 comentarii

În condițiile în care segmentul MPV este în continuare teritoriu străin pentru rivalii de la BMW și Audi, Mercedes-Benz își întărește poziția deja dominantă, cu EQV, practic un V-Class electric pe care ar fi fost păcat să nu-l punem puțin la treabă.

Europa a declarat deja război motoarelor diesel și primele planuri mărețe care anunță cu surle și trâmbițe un viitor în care ne vom deplasa pur electric din A în B au fost deja făcute publice. Lăsând la o parte intențiile pentru viitor care momentan sunt doar niște creionări pe o coală albă de hârtie, în multe capitale au fost luate măsuri de reducere a emisiilor poluante prin delimitarea de zone verzi – vezi Londra, de exemplu. Astfel de inițiative vor continua, se vor extinde și vor forța producătorii să-și adapteze gama (sau gamele) de modele.

În contextul dat, era foarte logic ca Mercedes-Benz să sesizeze schimbarea din aer și să facă un pas spre electrificare și în gama Vans. Mai ales că pilonii erau deja acolo – V-Class este pe piață de ceva vreme iar sub-brandul EQ ni l-a dat deja pe EQC, deci bazele existau, la fel cum exista și „umplutura”, în cazul de față experiența în zona electricelor. Așa se face că astăzi putem vorbi despre primul MPV electric premium, momentan singurul locatar al nișei sale: Mercedes-Benz EQV.

Atent cu toți și toate

Da, V-ul din denumire este referire directă la faptul că, în esență, EQV este pur și simplu un V-Class transformat în vehicul electric. Același V ne spune că miezul personalității lui V-Class a rămas intact iar singura schimbare vine la capitolul motivație, unde o baterie, un motor electric și o transmisie nouă asigură conexiunea cu destinația.

5 moduri de recuperare a energiei la frânare și la ridicarea piciorului de pe accelerație sunt oferite de EQV, împreună cu 4 programe de rulare.

Mi-e greu să cred că cine va cumpăra un V-Class – sau un EQV – are de gând să-și petreacă timpul la volan. Dar e bine de știut că dacă are de gând să o facă, EQV îi pune destul de multe surprize plăcute pe tavă. În scaunul înalt se stă foarte bine și vizibilitatea de jur-împrejur este pe cât de impresionantă pe atât de utilă și necesară, mai ales atunci când trebuie să-ți croiești drum prin șiroaie de trafic. M-aș plânge doar de susținerea laterală oferită de scaune, dar cum în EQV n-ai niciun motiv să te repezi din viraj în viraj cu sete, detaliul acesta e un mai degrabă un moft.

Ca să revin la ideea de mai sus, în EQV contează cum stau cei din spate. Sigur, principiul scaunului fără susținere laterală se aplică și aici – niciun șofer în deplină sănătate mintală nu te va arunca din scaun ca pe un yo-yo – dar cel puțin pe durate scurte – aeroport-hotel, sau hotel-sală de conferințe, acasă-birou, sau chiar între două orașe relativ apropiate pe hartă – spatele tău își va găsi un prieten bun indiferent de locul pe care îl alegi. Și ai destule opțiuni, pentru că EQV poate transporta până la 8 pasageri cu tot cu bagajele lor.

Ce-am avut și ce-am pierdut

Față de un V-Class motivat de un motor termic, pe EQV l-am simțit mai rigid, pe suspensii și la nivel de platformă cu totul, în special pe bucăți mai aspre de drum. E foarte posibil ca procesul de conversie și amplasarea bateriei sub podeaua plată să fi necesitat extra ranforsări prin anumite puncte, iar senzația mea este că EQV este taxat un pic de faptul că Mercedes-Benz a lucrat cu ce avea la dispoziție și nu a mers pe costisitoarea cale a dezvoltării unei platforme dedicate pentru V-Class-ul electric.

Acolo unde infrastructura există, EQV se încarcă rapid cu 110 kW. Astfel, timpii morți sunt reduși considerabil, din nou, acolo unde infrastructura permite.

Partea bună e că în periplurile mele prin traficul urban de weekend și de început de săptămână, nu l-am simțit pe EQV leneș sau apatic. În versiunea EQV 300, un motor electric de 150 kW (204 CP) își trage serul dintr-o baterie Li-ion răcită cu apă, cu capacitate netă de 90 kWh, iar de armonizarea lor se ocupă o transmisie cu raport fix. Din nou, cuvântul de ordine este confortul, probabil cel mai bine subliniat de modul lin în care EQV glisează din momentul pornirii de pe loc spre viteze mai mari.

357 km – distanța pe care o poate parcurge, în teorie, EQV cu bateria încărcată complet.

Aș fi vrut să-l punem la treabă și încărcat, pentru că acesta ar fi fost marele test pentru EQV, doldora cu pasageri și bagaje, doar că ne-a lipsit mâna de lucru. Dar, din nou, există suficient cuplu – 362 Nm – pentru a te putea alinia civilizat la viteza traficului de pe autostradă sau de pe un drum național, iar cum adrenalina este un antonim al conceptului de MPV în sine, lui EQV nu-i rămâne decât rolul de expert în confort, rol pe care îl joacă conștiincios.

Date tehnice Mercedes-Benz EQV 300

un motor electric, 204 CP, 362 Nm · 90 kWh, 28,1 kWh/100 km, 357 km, 110 kW · 140 km/h · de la 73.787 de euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 20.

Citește și

Lasă un comentariu