Acasă RacingWheels Cea mai frumoasă ploaie!

Cea mai frumoasă ploaie!

0 comentarii

Care sunt șansele să te întâlnești cu un Ferrari pe circuit? Și care sunt șansele ca fix în acea zi să plouă cu găleata? Chiar dacă ai ghinionul acesta, o să realizeze că tocmai ai experimentat cea mai frumoasă ploaie din viața ta.

În 2007, geamurile uriașe ale Casei Poporului se zdruncinau pentru prima dată sub vibrațiile celei mai importante competiții automobilistice pe care a găzduit-o vreodată țara noastră: FIA GT.

Test Ferrari F430: Cea mai frumoasă ploaie!

Trei zile ploioase de august au adunat pe circuitul improvizat în jurul Casei Poporului versiunile de circuit ale unor supercaruri precum Aston Martin DB9, Porsche 911 GT3, Corvette C06, Lamborghini Murcielago sau Maserati MC12. Printre ele și Ferrari F430, care a și reușit să își adjudece în acel an titlul absolut în Campionatul FIA GT.

Cursa de la București a avut loc și în 2008, iar mai apoi a fost îngropată sub pretextul lipsei fondurilor. Asfaltul României nu-și imagina să mai simtă vreodată pneurile încinse ale supercarurilor create special pentru circuit. Și totuși, la aproape 10 ani de atunci, putem spune că n-am fost privați de obscenitatea performan- țelor unui Ferrari omologat doar pentru competiție. Un exemplar Ferrari F430 modificat de Kessel Racing trăiește în ultimii ani pe circuitele de viteză în coastă de la noi.

Cine este Kessel Racing? O echipă de profesioniști, fondată de Loris Kessel, un pilot elvețian care a participat în șase campionate mondiale de Formula 1 și în campionatul european de FIA GT3. Pedigree suficient pentru a îndrăzni să ducă la extrem performanțele unui Ferrari.

70 de ani de Ferrari

Sunetul metalic al evacuării îți ia mințile. E ca și cum motorul s-a lipit de ceafa ta și urlă necontrolat. Câteodată mai tare, alteori mai încet. Iar „mai încetul” ăsta este suficient cât să trezească toate alarmele mașinilor din cartier. Tocmai de aceea, Ferrari-ul F430 ștanțat de Kessel Racing iese din garaj doar pentru cursele Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop.

Test Ferrari F430: Cea mai frumoasă ploaie!

Adună urale, stârnește aplauze, sucește mințile copiilor și apoi dispare miste- rios precum Cenușăreasa. Un Ferrari la curse? Dovada că România este țara tuturor posibilităților și că brandul care împlinește anul acest 70 de primăveri de la înființare a devenit un produs global, răspândit în toate colțurile lumii.

Enzo Ferrari și începuturile Scuderiei

Un succes pe care Enzo nu și-l imagina în 1947, atunci când logo-ul Căluțului Cabrat era montat pentru prima dată pe un Ferrari construit în Maranello. Era imediat după al doilea război mondial, iar Enzo Ferrari își lua inima în dinți și își dedica întreaga carieră dezvoltării de mașini de curse într-un sediu nou, deschis la Maranello.

Până atunci fusese omul care ajutase Alfa Romeo să le țină piept rivalilor ger- mani Auto Union (Audi astăzi) și Mercedes, cu o divizie de mașini de curse creată prima dată într-un grajd din Modena. Un grajd care arată astăzi ca o farmacie, cu podele lucioase, geamuri mari și mai multe modele Alfa Romeo cu care Enzo a început să devină faimos.

Prima victorie importantă a Căluțului Cabrat a venit în 1949, când Ferrari 166M reușea să termine pe primul loc Cursa de 24 de Ore de la Le Mans. Era începutul unei drum care le-a adus italienilor zeci de victorii memorabile la Le Mans și mai multe titluri de campioni în Formula 1. Enzo Ferrari era privit mereu ca arhitectul acestor reușite. Piloții simțeau o presiune constantă din partea lui, o presiune care îi făcea de multe ori să își depășească limitele.

Test Ferrari F430: Cea mai frumoasă ploaie!

Excese sfârșite tragic. Între 1950 și 1960, șapte piloți Ferrari își pierdeau viața pe circuit. O statistică sumbră, care i-a făcut pe jurnaliști să susțină că Enzo își ucidea fii asemeni zeului Saturn. Moartea lui Alberto Ascari în 1955 l-a afectat serios. A fost momentul în care a decis să nu se mai apropie de piloții săi.

Împărțindu-și existența între Modena și Maranello, Enzo s-a dedicat 100% brandului italian, reușind să facă din Ferrari un nume la fel de popular precum Rolex în lumea cea- surilor. O piesă esențială în garajul fiecărui colecționar care se respectă și o mașină pe care trebuie să o conduci măcar o dată în viață.

Brutal, înfricoșător, dement

Nimic nu te pregătește pentru întâlnirea cu un Ferrari. Oricât ai citi, oricât te-ai antrena, oricât de bine ai cunoaște mașina pe hârtie, experiența reală este copleșitoare. A fost copleșitoare chiar și pe o ploaie care a făcut ca asfaltul circuitului de la Adâncata să mustească. Motorul V8 dezvoltă 495 de cai putere și 465 Nm. Nimic impresionant într-o lume în care sedanurile de performanță trec ușor de pragul de 500 CP.

Test Ferrari F430: Cea mai frumoasă ploaie!

Este însă impresionant modul în care cei 495 de cai dau năvală către puntea spate prin intermediul unei cutii secvențiale cu șase rapoarte. Brutal, înfricoșător, de-a dreptul dement. Nu e loc de greșeli, pentru că mașina asta ajunge la 200 de km/h în doar 12 secunde. Bineînțeles, nu pe ploaia pe care am prins-o noi.

Se simte noblețea unui Ferrari de curse: magneziul rece al padelelor, alcantara catifelată de pe volan, cusăturile proeminente.

Kessel Racing a renunțat la orice element care ar putea să-ți amintească de interiorul unui Ferrari de stradă. Așa a ajuns mașina asta să cântărească doar 1.190 de kilograme. Adică aproape cât o Dacia Sandero. Scaunele de tip scoică și centurile cu cinci puncte te țintuiesc perfect pentru ce va urma. Este însă extrem de greu să nu schițezi nici măcar o grimasă atunci când cei opt cilindri încep să urle din spatele roll-cage-ului.

E sunetul pe care nu-l vei uita niciodată.

Este declanșatorul unui ritm cardiac pe care corpul tău nu-l cunoaște. Orice retrogradare declanșează o avalanșă de endorfine, iar tu te ciupești la fiecare viraj strâns, ca nu cumva să visezi. Ture de circuit trec, iar tu ești învi- nețit complet. Nu, n-ai visat. Totul a fost real. Tocmai ai trăit cea mai frumoasă ploaie.

Citește și

Lasă un comentariu