Acasă EcoWheels Test Honda HR-V: Power to the people!

Test Honda HR-V: Power to the people!

0 comentarii

Apărută în al doilea ciclu de viață al modelului Honda HR-V, motorizarea turbo de 182 CP își propune să le facă pe plac celor care-i asociază mărcii un aer de sportivitate.

Honda HR-V a fost încă de la apariție un model interesant, cu precădere pentru cei care trec peste un anumit conservatorism și acceptă o viziune de design care iese ușor din tipare. În primă fază, senzația a fost că inginerii Honda au fost prea temperați, comparativ cu expertiza de care pot da dovadă în proiectarea unui automobil.

Test Honda HR-V: Power to the people!

HR-V era, pe alocuri, prea cuminte, în special în ceea ce ținea de resursa de putere de sub capotă. După evoluția datorată momentului facelift, în ofertă a apărut o motorizare supraalimentată de 1,5 litri, capabilă să ofere 182 CP. Înțeleaptă mișcare, aș îndrăzni.

CR-V este un crossover care oferă doar sistem de tracțiune 4×2, însă propune un grad de versatilitate la organizarea interioară mult peste medie și surprinzător de flexibil pentru gabaritul automobilului. Noua variantă de motorizare gravitează, ca preț de pornire, în jurul valorii de 30.000 euro, în funcție de tipul de transmisie pentru care optați.

Test Honda HR-V: Power to the people!

Aici poate apărea o discuție. Pentru cei care preferă o variantă, să-i spunem clasică, există o excelentă cutie manuală de viteză, cu șase trepte. Mai aproape de gusturile moderne, dar nu acoperitor în totalitate (pentru că nu-i chiar o „automată”) este varianta ehipată cu CVT (transmisie cu raport variabil continuu). Cea din urmă, pe care am avut ocazia să o testăm și noi, sare cu vreo 1.000 de euro pragul financiar amintit anterior.

Desigur, în oraș, un CVT este incredibil de plăcut în utilizare în comparație cu o manuală care, mai ales în zilele aglomerate, din ce în ce mai multe, îți cere să mesteci aproape fără pauză printre viteze. CVT-ul, ca orice altă automată, oferă un plus considerabil de confort. La drum lung, balanța se echilibrează repede, ba chiar ar putea să încline către manuală, când limitele proverbiale ale unei CVT își „intră în drepturi”.

Test Honda HR-V: Power to the people!

Motorul Lui HR-V dispune de resurse bune de putere și de o valoare bunicică a cuplului (220 Nm, de la 1.700 rot/min). Împrumutat de la Civic, unde și-a primit botezul, este temperat în ceea ce privește consumul de benzină, reușind să păstreze o valoare cu o singură cifră chiar și în mediul urban. Remintesc că discutăm despre 182 CP, totuși.

La drum lung, recalibrarea sistemului de suspensie oferă un spor de încredere șoferilor pentru manevre mai rapide, dar și un grad amplificat de plăcere. HR-V rămâne, în esență, confortabil, în ton cu un crossover modern. Direcția este ceva mai precisă dar nu uită să fie suficient de lejeră pentru a fi apreciată și de către doamne. Sprintul de 8,6 secunde până la 100 km/h nu este impresionant, dar se desfășoară suficient de rapid pentru un vehicul cu evidente caracteristici de familist. Zgomotul transmisiei, acea supraturare specifică CVT-urilor, te mai calmează atunci când abuzezi pedala. Practic, împacă situația.

Test Honda HR-V: Power to the people!

Așadar, excelentă inițiativa Honda, de a plusa puțin la capitolul caracter pentru HR-V. Noul motor propus este în spiritul mărcii și îi va da un impuls frumos în disputele cu rivalii. Discuția consider că se poate purta în cazul opțiunii de transmisie. 50% din mine își amintește cu lehanite de zilele în care ne târâim prin orașe, efectiv. Însă cealaltă jumătate se gândește și la aerul care să meargă în ton cu linia de echipare Sport, cu elemente optice specifice, atât la interior cât și exterioare. Și parcă, parcă o economie de 1.500 euro ar putea trece cu vederea apariția unei a treia pedale.

Citește și

Lasă un comentariu