Acasă EcoWheels Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon

0 comentarii

Mitsubishi a deschis cutia Pandorei în 2012 când prezenta lumii o versiune plug-in hybrid a SUV-ului Outlander. Două facelifturi și șapte ani mai târziu, Outlander PHEV este încă un etalon în clasa sa.

În 2012, Mitsubishi lansa la Salonul Auto de la Geneva a treia generație a modelului Outlander. Un SUV care deja avea ceva tradiție în spate primea o nouă versiune cu un design care, de ce să nu o spunem, nu a fost pe gustul tuturor. Însă, mai important, pe lângă versiunile cu motoare clasice pe benzină sau motorină, Mitsubishi lansa o versiune numită Outlander PHEV. Acronimul PHEV este prescurtarea de la Plug-in Hybrid Electric Vehicle. Outlander PHEV combina un motor pe benzină de 2.0 litri cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, și un set de acumulatori. Cu posibilitatea de a încărca bateria de la o priză casnică sau o stație publică, Outlander PHEV devenea rapid un preferat al piețelor interesate de modele cu emisii poluante mici.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Astfel, pe piețele din Olanda și Marea Britanie, Mitsubishi Outlander PHEV devenea rapid un best-seller. La fel de bine primit era și pe piețele din Scandinavia, unde Outlander PHEV a fost cel mai bine vândut model hybrid plug-in între 2015 și 2017.

Mitsubishi a vândut deja peste 100.000 de unități ale modelului Outlander PHEV, iar modelul avea să primească un facelift major în 2015, când partea frontală a fost modificată radical pentru a răspunde criticilor aduse la capitolul design. Un al doilea facelift, ceva mai discret a fost efectuat anul trecut și astfel avem în față actualul Outlander PHEV.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Însă modificările aduse modelului Outlander PHEV nu se rezumă doar la aspectul optic. Mitsubishi a lucrat și sub capotă și astfel avem acum un nou motor pe benzină cu patru cilindri de 2.4 litri cu ciclu Atkinson, puterea generatorului a fost mărită cu 10%, iar puterea motorului electric de pe puntea spate a crescut și ea cu 10% la 95 CP. Avem și o baterie mai mare cu 15 procente, capacitatea acumulatorului folosit de către cele două motoare electrice fiind acum de 13.8 kWh. Iar sistemul de management al sistemului hibrid parcă funcționează mai bine ca niciodată, nu degeaba Mitsubishi fiind unul din pionierii automobilului electric din era modernă.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Modelul testat de noi este un Mitsubishi Outlander PHEV în echiparea Intense, aceasta fiind nivelul de top pentru piața românească. Motorul pe benzină are 2.360 cmc și oferă 135 CP, dar lucrează alături de două motoare electrice. Cel de pe puntea față are 82 CP, iar cel din spate 95 CP. De cele mai multe ori, motorul pe benzină va intervenii doar pentru a încărca  bateria sau a ajuta la încălzirea habitaclului, propulsia fiind lăsată în seama sistemului electric. Însă, la nevoie, motorul pe benzină pune și el umărul la trabă, iar Outlander PHEV poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 10.5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 170 km/oră.

Datorită bateriei de capacitate mai mare, autonomia în mod full electric este de 57 kilometri în mod ideal. În realitate, în timpul testului nostru, realizat la temperaturi de februarie primăvăratic, în mod full-electric Outlander PHEV parcurge aproximativ 40 kilometri, dar distanța este influențată de consumatorii majori porniți de către cel de la volan. Astfel încălzirea habitaclului pe o temperatură mare sau încălzirea în scaune vor reduce semnificativ autonomia în mod electric. Însă sistemul de management al celor de la Mitsubishi este foarte bine pus la punct. Pentru a încălzi mașina, va fi pornit motorul pe benzină care este mult mai eficient la acest capitol față de sistemul electric.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Levierul cutiei de viteze este folosit pentru a selecta modul de mers, drive sau brake, acesta din urmă permițând frânarea încă din momentul în care am luat piciorul de pe pedala de accelerație, acționând ca o frână de motor și mărind energia recuperată prin frânare. Nivelul de frânare poate fi reglat prin intermediul celor două clapete amplasate în spatele volanului, având cinci trepte de intensitate. Putem astfel să coborâm un drum virajat de munte, fără a folosi excesiv sistemul mecanic de frânare și recuperând și ceva energie electrică pentru baterie.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Apropo de baterie, aceasta poate fi încărcată și de la o priză casnică de 230V sau o stație publică de încărcare, dacă aceasta are mufă de tip ChaDeMo. Mitsubishi folosește acest standard specific mașinilor asiatice pentru încărcarea rapidă, iar cealaltă priză este un Type 1, destul de rar spre deloc întânit la stațiile publice de la noi din țară. Mașina vine însă cu un cablu cu mufă Type 1 și ștecher pentru priză de 230 V. Ulterior poate fi eventual achiziționat un cablu cu mufe Type 1 și Type 2 pentru a putea încărca mașina și la majoritatea stațiilor publice de 22 kW, cele mai răspândite de la noi din țară.

Outlander PHEV se simte excelent atât în oraș, unde doar dimensiunile relativ generoase îl fac uneori mai greu de manevrat pe străzile înguste, cât și la drum lung unde poate susține cu dezinvoltură o viteză de croazieră similară cu orice alt tip de automobil. În oraș, vom aprecia cel mai bine sistemul de propulsie hibrid și folosirea din plin a motoarelor electrice care oferă suficient cuplu pentru o plecare cu simț de răspundere de la stop. Cu bateria încărcată, Outlander PHEV va folosi motorul termic doar în cazuri excepționale, iar consumul de carburant nu se va situa în jurul cifrei oficiale de 1.8 litri/100 km, dar se apropie destul de mult. Noi am reușit un consum mediu de 3.6 litri/100 km în condiții de trafic bucureștean și dacă am fi renunțat la încălzirea habitaclului, consumul ar fi scăzut și mai mult.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

Cel de la volan poate oricum alege între o serie de moduri de condus, având la dispoziție Eco, Normal, Snow sau Sport. În plus, cu ajutorul unui alt buton poate alege între modurile EV Only (sistemul fiind forțat să folosească exclusiv energia electrică până la epuizarea bateriei) sau poate alege păstrarea nivelului de încărcare al bateriei în modul Save sau poate încărca bateria cu ajutorul motorului termic în modul Charge. Mai trebuie spus că în momentul în care bateria se apropie de zero, Outlander PHEV se comportă ca un automobil hibrid normal, alternând folosirea motorului termic cu cele electrice în funcție de sarcină și de trafic. La drum lung, însă, pe autostradă în special, bateria va fi epuizată relativ repede și atunci motorul pe benzină va trece la treabă ceea ce va duce la un consum ceva mai ridicat.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: Etalon - 28

La nivel de echipare și finisări, Mitsubishi oferă o calitate suficient de bună, deși unele plastice sunt încă mai neplăcute la atingere, însă lista de dotări pentru nivelul Intense este lungă și cuprinzătoare. Menționez doar prizele de 230 V de pe bancheta spate și portbagaj ce pot alimenta un frigider portabil sau un laptop, scaunele față excelente, farurile LED, jante de 18 inch și multe altele. Prețul pentru acest exemplar Mitsubishi Outlander PHEV este de 42.352 euro (TVA inclus), dar statul oferă o primă în valoare de 5.000 euro la achziția unui vehicul plug-in hybrid, primă ce se scade din prețul de achiziție.

Citește și

Lasă un comentariu