Acasă EcoWheels Test Peugeot e-2008: primele impresii de la volanul SUV-ului electric

Test Peugeot e-2008: primele impresii de la volanul SUV-ului electric

de Bogdan Mirică
0 comentarii

Peugeot s-a lăsat cuprins de virusul electrificării și scoate acum modele hibrid sau cu zero emisii pe bandă rulantă. Cel mai nou exponat scăpat din laboratorul francez se numește Peugeot e2008 și este dovada vie a faptului că și micile SUV-uri pot deveni electrice.

Într-o lume cuprinsă de panica unui virus care se transmite fulgerător și care a pus pe butuci economia chineză în numai o lună, există ceva ce se răspândește chiar mai repede. Din fericire, nu e la fel de nociv. Ba dimpotrivă. Electrizarea. În gama francezilor de la Peugeot, apare acum al doilea model 100% electric, flancat de o suită de modele hibrid ce pot fi alimentate și la priză: 3008 și 508.

Este vorba despre noua generație a popularului SUV Peugeot 2008, disponibilă acum și în versiune cu zero emisii, ca fratele său mai mic, 208. Am zburat la Barcelona pentru a intra pe sub pielea celui mai nou leu care a băgat degetele în priză. Și nu mică mi-a fost mirarea când am descoperit un crossover de oraș perfect normal. Privit de afară, e-2008 este un 208 care pare că a înghițit un pumn de baterii.

Peugeot e-2008, test EcoWheels

În spatele semnăturii luminoase sub forma unor colți, se află același motor de 136 de cai putere ca în cazul lui Peugeot e-208. Este un propulsor furnizat de germanii de la Continental, gata să livreze și un cuplu motor de 260 Nm, gestionat cu ajutorul unei cutii automate cu o singură treaptă. Ai accelerări plăcute, savuroase în mediul urban și o dinamică corectă în afara orașului. 2008 electric se mișcă bine și atunci când ai poftă de câțiva kilometri pe autostradă, însă orice deplasare în acest regim de viteză va solicita serios bateria ascunsă sub podeaua mașinii.

Peugeot e-2008, test EcoWheels

Cum motorul este preluat de la e-208, e clar că și bateria vine tot de acolo. Eficientizarea costurilor, bineînțeles. Vorbim despre o baterie cu o capacitate totală de 50 kWh, din care doar 47.5 kWh este utilizabilă. Potrivit Peugeot, bateria ar trebui să fie suficientă pentru o autonomie de 320 kilometri, calculată în regim WLTP. În realitate o să fie mai puțin de atât. Doar dacă folosiți mașina în oraș, cumpătat, fără accelerări bruște și cu recuperări dese, o să vă apropiați de această valoare. Asta și pentru că valoarea reală a consumului, adică peste 20 kWh/100 de km, este clar superioară celei oficiale de 15.3 kWh.

De la o priză AC de 7.4 kW, încărcarea completă se face în 7 ore și 45 de minute.

Pentru cei 320 de kilometri promiși de baterie ai nevoie de încărcare. Și, din fericire, Peugeot și-a făcut temele și plănuiește să te țină cât mai puțin legat de un cablu. Asta dacă găsești prize de 100 kW, cât este capacitatea maximă suportată de e-2008. Dacă ai noroc și găsești o astfel de „fântână a vieții veșnice” care să-l adape pe Harap Alb, cablul CCS o să încarce până la 80% din capacitatea bateriei în doar 30 de minute.

Peugeot e-2008, test EcoWheels

Masa totală ceva mai mare aduce după sine și o inerție pe viraje. 2008 electric nu e tocmai o mașină sportivă, chiar dacă accelerările în linie dreaptă se vor simți plăcut. Din păcate, e-2008 nu vine cu o tracțiune integrală care să mai așeze lucrurile. Suspensia este destul de relaxată și mai trădează uneori slăbiciuni la trecerea peste denivelări. Direcția? Dumnezeiască în oraș, lipsită de orice comunicare pe drumuri sinuoase.

Capacitatea portbagajului este generoasă pentru acest segment: 434 de litri.

Deși o mare parte din mașinile trebuie să facă multe compromisuri în materie de spațiu din cauza bateriilor generoase, nu cazul lui e-2008. În interior se călătorește bine. Ai o poziție înaltă la volan și spațiu foarte bun la nivelul picioarelor pentru pasagerii spate. Toată starea de bine este completată de materiale de calitate și de un set de ecrane de 10 inch, unul pentru instrumentele de bord și unul pentru sistemul multimedia, amplasat în centrul planșei de bord. Grafica este excepțională, ambele ecrane fiind capabile să-ți afișeze harta sistemului de navigație. Din păcate, funcția tactilă și procesorul ecranului central nu se mișcă pe cât de spectaculos arată.

Peugeot e-2008, test EcoWheels

Așadar, virusul electrificării ne-a adus un Peugeot e-2008 cât se poate de normal. Singurele momente în care o să te simți special, și nu neapărat în sensul bun, vor fi cele dedicate încărcării. Și nu pentru că francezii n-ar fi făcut tot ce le stă în putință ca mașina asta să se încarce repede. Ci pentru că trăim în România, iar lipsa infrastructurii ne ocupă tot timpul.

Date tehnice Peugeot e-2008

• 136 CP, 260 Nm • 15.3 kWh/100 km, 320 km • încărcare max: 100 kW • 0-100 km/h în 8,5 s, 150 de km/h

Text publicat în revista EcoWheels numărul 17

Citește și

Lasă un comentariu