Acasă EcoWheels Plaisir au travail – Renault Kangoo

Plaisir au travail – Renault Kangoo

de Tudor Rus
0 comentarii

Ne-am urcat în noile Renault Kangoo și Kangoo Van și nu ne-am mai oprit până pe dealurile Mizilului, unde ne-am așternut pe foaie concluziile.

O rețetă care datează din 1997, Renault Kangoo și-a făcut un renume solid printre clienții ale căror afaceri, mici sau mari, cereau, înainte de toate, o utilitară versatilă și flexibilă. N-o spunem noi, o spun cele 4 milioane de unități Kangoo vândute în 50 de țări de pe glob. În același timp, Kangoo e un model de care Renault a avut grijă în mod constant prin îmbunătățiri de ordin practic. În 1999, de exemplu, Kangoo primea a doua portieră laterală culisantă, iar anul 2001 aducea prima versiune 4×4 împreună cu motoare 1.5 dCi.

Întâmplător sau nu, tot cu o versiune dCi mi-am consumat și eu experiența la volanului noului Kangoo, în configurația Van. Apropo, Kangoo Van are un talent aparte de a te anunța că a absolvit școala muncitorească de flexibilitate prin felul în care se prezintă vizual la exterior. E ca și cum ți-ar comunica prin limbajul… caroseriei, că tot ce trebuie să-l faci e să-l pui serios la treabă.

Prietenos la interior

Odată urcat la volan, cu câteva zeci de kilometri parcurși în tolbă, am remarcat trei lucruri: chiar și în versiunea Van, scaunul șoferului a câștigat un plus de confort, zgomotul produs de curenții de aer este cu mult redus față de generația trecută, inclusiv pe autostradă, iar turbodieselul de sub capotă nu mai trimite atât de mult țăcănit la interior pentru că inginerii Renault au luat măsuri suplimentare de izolare fonică. De ce menționez aceste aspecte?

Pentru că atât Kangoo cât și versiunea Van dau impresia că se descurcă mult mai bine la drum lung decât modelele pe care le înlocuiesc. Până la urmă, Renault a intuit bine că nevoile unei companii mici – sau, de ce nu, ale unei familii mari, care optează pentru un Kangoo – se extind și dincolo de zonele urbane și cele adiacente lor.

Altfel, interiorul, mai ales în cazul lui Kangoo Van, rămâne proiectat, în primul și în primul rând, pentru a rezista bine în fața trecerii timpului și a uzurii. Asta înseamnă că plasticul tare, strașnic, domină habitaclul, ceea ce nu este o surpriză în segment. Mai important este că asamblarea este bună spre foarte bună și senzația generală este de soliditate și rezistență. Până la urmă, asta aștepți de la o utilitară, nu? Cât despre Kangoo pentru persoane, am remarcat vizibilitatea foarte bună și nota veselă, aproape tinerească, imprimată interiorului prin diverse forme și finisaje.

Pe partea de multimedia, mă așteptam la un pic mai multă claritate grafică de la ecranul de 8 inch Renault Easy Link, mai ales în cazul navigației, dar altfel meniurile se mișcă bine și totul e ordonat destul de logic, iar conectarea telefonului prin Apple CarPlay (doar cu cablu) a fost floare la ureche.

Caracter practic cât încape

Clienții s-au obișnuit ca atunci când precizează Kangoo să spună, de fapt, spațiu. Dar prezența spațiului e la fel de importantă ca repartizarea sau împărțirea sa. De exemplu, habitaclul lui Kangoo adăpostește o capacitate de stocare de 59 l, împărțită între diverse compartimente și spații destinate obiectelor de tot felul. Astfel de spații se regăsesc în partea de sus a bordului (5 l), în consola centrală (2,7 l), sub levierul frânei de mână (1 l), sau în portiere (2 x 2,7 l).

Dacă spațiul din portbagaj nu este suficient, barele de pe plafonul noului Kangoo pot susține până la 80 kg de bagaje.

Renault bate foarte tare monedă și pe sistemul Open Sesame, disponibil opțional pe Kangoo Van. În lipsa montantului B, Kangoo Van oferă cel mai bun acces din lateral în segment, grație unei deschideri a portierei culisante de 1.446 mm. Pentru puțină perspectivă, deschiderea este de două ori mai largă decât cea oferită de generația precendentă.

Din moment ce nu putem discuta de abilități dinamice ieșite din comun, aș include în zona de caracter practic și motorul 1.5 Blue dCi cu 95 CP și 260 Nm, un turbodiesel potent, dar și economic. Eu l-am „probat” în tandem cu o transmisie manuală cu 6 trepte, atât pe Kangoo pentru persoane cât și pe Kangoo Van, iar impresia generală este că dacă vrei și un consum redus dar și ceva vână, aceasta este alegerea care împacă și capra și varza. Mai rămâne, totuși, să aflăm și prețurile, momentan necomunicate pentru piața din România, dar care vor veni în această toamnă, odată cu debutul oficial pe piață al noii game Kangoo.

Motoarele termice nu vă mai încântă? Nicio problemă. Renault va lansa pe final de 2021 un Kangoo electric, cu ecuson E-TECH.

Acestea fiind spuse, concluzia e simplă: dacă ne uităm la nivelul la care a adus Renault noile Kangoo și Kangoo Van, la pachet cu ce fac și concurenții, e lesne de înțeles că utilitarele din ziua de azi sunt, de fapt, mai puțin utilitare și mai mult… multifuncționale. Cam ca un briceag elvețian.

Date tehnice Renault Kangoo dCi 95

1.461 cmc, benzină, 95 CP, 4×2, manuală 6 · 5,4-5,6 l/100 km, 142-146 g CO2/km
· 0-100 km/h în 15,1 s, 164 km/h

Text publicat în revista EcoWheels numărul 22.

Foto: Andrei Toboșaru

Citește și

Lasă un comentariu