Acasă Auto Mercedes-Benz EQS: design aerodinamic, autonomie de 770 de kilometri

Mercedes-Benz EQS: design aerodinamic, autonomie de 770 de kilometri

de Știrbu
0 comentarii

Mercedes-Benz EQS este disponibil în două versiuni de echipare, cu puteri cuprinse între 333 CP și 523 CP. Versiunea AMG va avea 761 CP.

Mercedes-Benz a dezvelit oficial noul EQS, un model despre care s-a vorbit atât de mult în ultimul an încât te-ai fi gândit că în momentul debutului nu vor mai exista secrete. Asta până când l-ai văzut fără camuflaj.

Despre designul lui EQS, părerile vor fi împărțite, pentru că, evident, nu arată ca niciun alt Mercedes-Benz. Ar fi trebuit să fim pregătiți pentru asta, având în vedere că nu este primul model din gama electrică EQ; pe de altă parte, este primul EQ care să fi fost dezvoltat pe o platformă electrică dedicată. Dacă impresiile în privința esteticii pot fi diferite, un lucru este incontestabil: designul lui EQS îi conferă acestuia cel mai bun coeficient aerodinamic din lume, pentru modelele de serie: 0.2 Cd.

Asta contribuie, în parte, și la autonomia maximă a mașinii — 770 de kilometri, în cazul acesta. La debut, va fi oferit în două versiuni de motorizare: EQS 450+ și EQS 580 4MATIC+. Mercedes-Benz EQS 450+ are un singur motor electric, pe puntea spate, cu 333 CP și 568 Nm și un sprint 0-100 km/h în 6,2 secunde, în timp ce versiunea mai puternică 580 4MATIC+ dispune de două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte) cu putere însumată de 523 CP și 855 Nm și o accelerație 0-100 km/h în 4,3 secunde. Ambele versiuni au viteză maximă de 210 km/h. Ulterior, gama de versiuni va fi completată cu un AMG, cu 761 CP.

Cât despre resursele de stocare a energiei, EQS este oferit cu două variante de baterie: cu 90 kWh și cu 107,8 kWh. La stații DC, acestea pot fi încărcate cu până la 200 kW. În condiții ideale, 15 minute de încărcare la o priză DC vor fi suficiente pentru recuperarea a 300 de kilometri de autonomie, iar la o sursă de 110 kW, bateria se încarcă în intervalul 10-80% în 35 de minute, spune Mercedes-Benz. La nevoie, EQS poate fi încărcat și la prize AC (22 kW) sau chiar la cele domestice, de 240 de volți.

Dacă încărcarea durează suficient de mult încât să bagi un pui de somn, EQS îți vine în întâmpinare cu funcția Power Nap, care rabatează scaunele din față, închide ferestrele și acoperă plafonul panoramic, înainte de a schimba lumina ambientală și de a pune muzică ambientală, de somn. Atunci când vine timpul să o iei din loc, mașina te va trezi elegant prin îndreptarea spătarelor și modificarea intensității iluminatului ambiental.

Unul dintre beneficiile folosirii unei platforme dedicate este acela al spațiului, lucru care urmează a fi confirmat de Mercedes-Benz prin cifre. Însă la o simplă evaluare ochiometrică, EQS pare spațios. Poate chiar mai spațios decât Clasa S. Poate găzdui până la cinci pasageri — sau patru, dacă optezi pentru pachetul Executive Rear Seat, care vine cu scaune individuale și cu o tabletă MBUX detașabilă, ascunsă în cotiera centrală spate, cu rol de telecomandă pentru ecranele de 12,3 inch montate pe spătarele scaunelor față.

Apropo de ecrane, nu poți să vorbești despre EQS fără să pomenești Hyperscreen, panoul de sticlă care se întinde cât toată planșa de bord (56 de inch) și care încorporează trei ecrane: instrumentarul de bord are 12,3 inch, ecranul central, 17,7 inch, iar ecranul din dreptul pasagerului, 12,3 inch. Din fericire, operarea acestora nu te va distrage de la condus: Mercedes-Benz a creat ceea ce numește „zero layer”, care se folosește de algoritmii de inteligență artificială pentru a croi un mod preferențial de afișare a informațiilor și comenzilor pe ecran, în funcție de comportamentul utilizatorului. Sigur, dacă ești pasionat de tehnologie, atunci vei găsi plăcere în a-ți configura afișajele pe ecran după bunul tău plac.

Altfel, șoferul va avea proiectate pe parbriz informațiile de navigație cât și cele relevante la rulare: EQS poate fi echipat opțional cu head-up display cu realitate augmentată. Altfel, ca dotare standard, EQS primește navigație cu realitate augmentată afișată pe ecranul central al mașinii. Pasagerul, pe de altă parte, se va putea folosi de postul său de comandă (ecranul din dreptul său) pentru a configura masajul, încălzirea și ventilația atât din scaunul său cât și pentru cel al șoferului. Mai mult, acesta își poate asculta propria muzică, folosind căști bluetooth.

Lista de dotări tehnologice continuă cu suita de asistenți la rulare care fac din EQS o mașină cât se poate de sigură și confortabilă la condus. Un exemplu ar fi pilotul adaptiv Distronic, care nu doar că menține mașina pe mijlocul benzii și la o distanță constantă față de cel din față, dar poate schimba singur banda atunci când semnalizezi intenția și el se asigură că manevra poate fi efectuată în siguranță. La fel se întâmplă și în cazul unui viraj la stânga sau a unei întoarceri: dacă există riscul de a fi lovit din lateral, vei fi avertizat de mașină că manevra nu este sigură. Dacă un impact lateral este iminent, sistemul Pre-Safe Impulse Side ridică instantaneu mașina cu 7 centimetri, direcționând astfel forța de impact către pragurile laterale.

Rămâne să aflăm ulterior restul de cifre relevante pentru noul EQS, aici fiind inclus și prețul de achiziție. Până acum, Mercedes-Benz ar fi sugerat că EQS va avea prețuri similare cu cele ale noii Clase S.

Citește și

Lasă un comentariu