Acasă EcoWheels Test cu Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Electro-putere

Test cu Porsche Panamera 4S E-Hybrid: Electro-putere

de Tudor Rus / FOTO: Dragoș Savu
0 comentarii

Ajunsă la a doua generație, Porsche Panamera s-a plantat pe piață de câțiva ani buni la fel de vânjos cum o face în viraje. Era totuși momentul pentru o reîmprospătare, iar aceasta n-a întârziat să apară la nivel stilistic, ce-i drept, destul de discret, dar și la nivel de motorizare, printr-un nou sistem hibrid plug-in marcat de indicativul 4S E-Hybrid.

Acum că Taycan și-a asumat complet rolul de deschizător de drumuri, electrificarea în gama Porsche ia, oarecum firesc, un avânt vizibil. Printre primii beneficiari ai acestui „curent” al schimbării se numără și Panamera, un Porsche atipic și agabaritic, așa cum l-ar numi unii, dar fără doar și poate un Porsche.

Dacă-mi este iertată subiectivitatea și dacă ar fi să facem abstracție de divinitățile numite 911 și 718, în oricare dintre declinările lor, Panamera ar fi primul Porsche cu care mi-aș onora garajul. Iar după ce am gustat din licoarea 4S E-Hybrid, mă sperie lejeritatea cu care aș fi dispus să-mi iau gândul de la un Turbo. Așadar, dați-mi voie să detaliez.

Cea mai voluptoasă locomotivă din lume

Panamera s-a maturizat odată cu venirea celei de-a doua generații. Pe toate planurile. Designul de acum o duce lejer în topul celor mai arătoase sedanuri iar sub capotă opțiunile au devenit mai puternice și mai variate.

Cu ecusonul 4S E-Hybrid, pentru că despre el este vorba în aceste rânduri, Panamera ilustrează perfect maturizarea menționată mai sus. Sigur, este în continuare foarte greu să destabilizezi o Panamera, s-o scoți de pe șinele pe care stă în fiecare viraj. E în continuare foarte greu să alegi între drumul șerpuit sau cel drept, pentru că Panamera se descurcă foarte bine pe amândouă dacă o judecăm strict din perspectiva suspensiei și a șasiului în general. Panamera se ține în continuare scai de asfalt, aderența este superbă inclusiv pe ud iar promptitudinea direcției îți amintește, păstrând proporțiile, că Porsche și-a făcut un nume cu 911.

3,7 secunde – de atât ai nevoie ca să ajungi la 100 km/h cu plecare de pe loc în Panamera 4S E-Hybrid.

Apropo de proporții, Panamera rămâne o mașină mare, cu o lungime de un pic peste 5 metri, din care numai ampatamentul ocupă aproape 3 metri, dar și grea cam cât un SUV modern, cu o masă – e drept, preponderent musculară – de fix 2,3 tone. Un număr impresionant pe hârtie dar în același timp un număr care pălește în realitate, cel puțin în cazul lui 4S E-Hybrid, care pompează energie spre toate cele patru roțile cu două inimi.

Scântei diferite din lumi diferite

E greu să transmit în cuvinte cât de civilizat este motorul V6 de sub capota lui 4S E-Hybrid atât timp cât te distanțezi social de pedala de accelerație, cu toate că scânteile din cilindrii săi produc 440 CP și 550 Nm. Rețineți, fără pic de ajutor de la motorul electric. Introdusă în ecuație, scânteia electrică aduce încă 136 CP și 400 Nm iar în total, pedala din dreapta comandă 560 CP și 750 Nm.

Să nu credeți că am uitat de minunata transmisie PDK. Aceasta este superbă în continuare, așa cum ne-a obișnuit.

Știu, un CV cu greutate, dar totuși un CV. De fapt, realitatea e că Panamera 4S E-Hybrid trebuie condusă pentur a fi înțeleasă. Doar așa o să înțelegi cum tradiționalul dă mână cu modernul și din parteneriatul ăsta bine uns doar tu ai de câștigat. Un as din mânecă, dacă vreți, pe care Panamera este dornică să-l joace în fața altor luxo-barje germane, de genul Seria 7 sau S-Class, fără să-ți disloce șoldul sau să-ți lanseze capul în tetieră, deși are suficient cuplu pentru astfel de abuzuri.

Hibridele Porsche sunt ușor atipice; lor le pasă mai puțin de consum și mai mult de senzații tari.

Să mai pun sare pe rană și să vă spun că poți rula, în condiții reale, cam 40 km propulsat doar de electricitate până la viteze de 140 km/h? Sau să vă spun că atunci când termicul întâlnește electricul, 4S E-Hybrid e un armăsar mecanic care a mâncat jăratec și pe care nu-l trădează decât evacuările evazate și o mână de embleme stridente poziționate strategic pe caroseria sculptată? Sigur, îți poți configura Panamera ca pe oricare alt sedan de lux.

Porsche oferă inclusiv inserții din lemn pentru interior în cazul în care ești destul de matur încât să le vezi rostul și să le bifezi pe lista de opțiuni. În funcție de cât de mult te joci prin configurator, poți duce prețul până aproape de 170.000 de euro. De altfel, singurul motiv de suspin de care poate fi acuzat 4S E-Hybrid.

Date tehnice Porsche Panamera 4S E-Hybrid

2.894 cmc, benzină + un motor electric, 560 CP, 750 Nm, 4×4 · 2,2 l/100 km, 128 g CO2/km ·
0-100 km/h în 3,7 s, 298 km/h · de la 135.820 de euro, cu TVA

Text publicat în revista EcoWheels numărul 20.

Citește și

Lasă un comentariu