Acasă 4x4Wheels Test cu Suzuki Across: Superlativ

Test cu Suzuki Across: Superlativ

0 comentarii

Suzuki iese din zona de confort și intră în segmente superioare, cu un model care, raportat la gama Suzuki, excelează în orice aspect. Prețul este pe măsură.

Are de peste două ori mai mulți cai-putere decât al doilea cel mai puternic model Suzuki, Swift Sport. Este mai mare decât oricare alt model din gamă. Totodată, și cel mai economicos. Implicit, este și de două — chiar trei, sau patru — ori mai scump decât ceilalți reprezentanți ai familiei. Cam așa poate fi descris Across.

Un salt mare? Absolut! Și unul cu riscuri mici pentru Suzuki. Across este fratele geamăn al lui Toyota RAV4. Tehnic vorbind, este aceeași mașină. Nu este prima dată când vezi așa ceva în industria auto și, cel mai probabil, nici ultima. Dar cred că este important să înțelegem contextul.

Swace (22.900 €) este cea de-a doua adiție de origine Toyota în gama Suzuki.

Toyota și Suzuki au semnat în 2017 un parteneriat prin care își vor completa reciproc gama de modele — în special în Africa și în India — vor investi reciproc în acțiuni și vor conlucra în dezvoltarea de noi produse și tehnologii, inclusiv cea de conducere autonomă. Este, dacă vreți, o rivalitate prietenoasă, sau o prietenie rivală, important este că există câștiguri pentru toate părțile.

Cel mai cel Suzuki

În tabăra Suzuki, unul dintre câștiguri a luat forma lui Across, un SUV aflat la limita de sus — ca dimensiuni — a segmentului compact. Across nu încearcă să fie elegant când nu e cazul.

Designul robust de la exterior se traduce, în habitaclu, prin materiale trainice — unde „trainic” nu e un eufemism pentru „de proastă calitate”. Inserțiile cauciucate din spațiile de depozitare de la interior sunt un artificiu arătos. Și practic. Iar zonele de interes haptic sunt, în majoritatea cazurilor, acoperite de materiale moi.

490 de litri măsoară portbagajul lui Across. Extensibil până la 1.604 litri.

La interior, Suzuki Across desfată pasagerii cu loc îndestulător pentru genunchi și cap, indiferent pe care loc te așezi. Spătarul banchetei spate se rabatează un pic chiar, pentru un plus de confort. Poate găzdui până la cinci pasageri, patru dintre ei bucurându-se de scaune încălzite. Încălzit este și volanul îmbrăcat în piele. Climatizarea pe două zone este și ea inclusă în pachetul standard.

De fapt, nici n-are rost să te uiți după listă de opționale, pentru că Suzuki Across vine foarte bine echipat: jante de 19 inch, faruri LED, fază lungă automată, scaune față cu operare electrică, infotainment de 9 inch cu Apple CarPlay și Google Android, trapă — toate sunt incluse în pachet.

Eficientizare prin hibridizare

Across este îmbietor ca dotări, însă cred că argumentul cel mai puternic în cazul lui este sistemul de propulsie hibrid plug-in. Are la bază un patru-în-linie de 2,5 litri, ajutat de două motoare electrice. Resursele motorului termic merg către puntea față, însă unul dintre motoarele electrice, montat pe puntea spate, transformă Across într-un 4×4. Ecuația este completată de un CVT, o transmisie care se potrivește de minune cu specificul mașinii. Across e făcut să te poarte în confort, iar dacă vrei să fii jucăuș cu el, o să-ți arate — prin motor zgomotos, subvirări pronunțate și prin ruliu — că nu îi place. Dar adăugarea bateriei și a motoarelor electrice face ca noile setări de amortizare să nu-l facă pe Across nici foarte confortabil, lucru pe care-l simți pe oricare drum denivelat.

18,1 kWh are bateria lui Across.
Se încarcă la maximum 3,3 kWh.

Sigur, transmisia CVT nu aduce de regulă bucurie în urechea omului, însă asta nu înseamnă că Across este lent. Deloc chiar: răspunde repede și bine în oricare repriză, chiar și în intervalul 80-120 km/h, deci depășirile nu vor fi niciodată o problemă. Altfel, când rulezi fin, cel mai mare SUV Suzuki te poate purta electric zeci de kilometri. La preluare, m-am afundat în traficul din București cu autonomie de 41. După 30 de kilometri, când am părăsit orașul, autonomia îmi arăta 7 kilometri rămași. Estimările date de mașină sunt, deci, rezonabile.

După mai bine de 400 de kilometri parcurși — dintre care peste 300 au fost extraurbani — consumul mediu de benzină se stabilizase la 6,7 l/100 km. Un rezultat bun — pentru un SUV de două tone, cu motor de 2,5 litri. Across se încăpățânează să ofere extra la orice capitol — putere, eficiență la consum, spațiu, dotări. Rămâne de văzut dacă și clienții vor accepta ideea de Suzuki la 50.000 €.

Date tehnice Suzuki Across Plug-in Hybrid

2.487 cmc, benzină + 2 motoare electrice, 306 CP, 4×4, CVT · nc l/100 km, 26 g CO2/km ·
180 km/h, 0-100 km/h în 6 s · 50.150 €, cu TVA

Text publicat în numărul 30 al revistei 4x4Wheels.

Citește și

Lasă un comentariu