Acasă RacingWheels Născut pentru a concura

Născut pentru a concura

0 comentarii

Stau față în față cu al treilea Porsche 911 pe care îl prezint în Catalogul Racing Wheels. Iar de data asta este un exemplar care s-a născut pentru a concura. Pe circuit, pe probele de raliu, pe urcările în coastă. Și în plus arată ca un mare baton de ciocolată. Cum să nu iubești modelul ăsta?

Toblerone. Nu cred că există cineva care să nu fi râvnit la celebra ciocolată din Elveția. Mai ales cei născuți cu 10-15 ani înainte de 1989 știu cum ne uitam cu poftă prin geamurile celebrelor shop-uri dedicate turiștilor străini. Născută în 1908 din imaginația a doi ciocolatieri elvețieni, Toblerone este faimoasă pentru forma sa triunghiulară, unică în lumea ciocolatei.

test porsche 911: nascut pentru a concura

Dar, de ce vorbim despre ciocolată într-un catalog dedicat automobilelor? Pentru că exemplarul Porsche 911 din 1974 aici de față poartă o schemă de culori aparte. Cea a ciocolatei Toblerone, sponsor al mărcii Porsche în cursele de anduranță din anii ’70.

De exemplu, în cursa de 24 de ore de la Le Mans din anul 1973, mașina Porsche 908/3 înscrisă de Escuderia Montjuich și Haberthur Racing a concurat în schema de culori Toblerone.

Și s-a clasat pe locul cinci în clasamentul general. Aceleași culori au fost folosite și de modelele Porsche 911 RSR înscrise un an mai târziu în Campionatul European de Anduranță.

Schema de culori Toblerone a fost folosită de Porsche în Campionatul Mondial de Anduranță în anii 1973-1974.

Și de ce Toblerone pentru exemplarul nostru? Pentru că actualul proprietar iubește această marcă și și-a dorit o schemă de culori corectă pentru mașina sa.

Rezultatul este mai mult decât reușit, modelul Porsche Toblerone fiind o atracție pentru toată lumea, indiferent unde apare.

Născut în Germania, educat în Belgia, desăvârșit în România

Povestea acestui Porsche 911 Carrera RS 3.0 începe undeva în Belgia, unde și-a început cariera ca mașină de rally. Construită și omologată pentru Grupa 4, Porsche-ul nostru a parcurs probe speciale în țara renumită pentru cartofi prăjiți și bere excelentă.

test porsche 911 toblerone

Vopsită în culorile producătorului de tutun Bastos, a fost găsită și achiziționată de actualul proprietar din România. Și pentru că este un perfecționist, după ce a adus-o acasă, a început un proces de reconstrucție pentru ca automobilul să fie perfect din punct de vedere istoric.

Cutia de viteze cu cinci trepte și motorul boxer de 3 litri au fost demontate pentru a fi verificate și revizuite. A fost înlocuit ambreiajul, furca și rulmentul. A fost adăugată o evacuare complet nouă pentru un look sportiv și un plus de putere, iar elementele de protecție specifice setup-ului de rally au fost înlăturate. Suspensia a trecut și ea printr-un proces de reglare pentru a configura mașina pentru uzul pe circuit.

Au fost montate jantele Fuchs corespunzătoare pentru dimensiunile mașinii, iar volanul a fost și el schimbat cu unul Momo, Clay Regazzoni edition, corect din punct de vedere istoric. Tot la interior, scaunele sport originale au fost înlocuite cu scaune Recaro din fibră de carbon, pentru ca greutatea totală a mașinii să fie cât mai scăzută. Și, bineînțeles, tușa finală, schimbarea schemei de culori din roșu Bastos în culorile calde ale ciocolatei Toblerone.

Pe circuit

Ne-am întâlnit de două ori cu mașina din imagini. De fiecare dată pe circuitul de la Adâncata. Pentru că aici o veți întâlni de cele mai multe ori. Este o mașină care aduce bucurie proprietarului său atunci când este eliberată în mediul ei „natural”. Și o puteți vedea în acțiune în cadrul Campionatului Romanian Retro Racing, acolo unde vehicule istorice se întrec pe circuit.

test porsche 911 toblerone

Cu sunetul specific motorului boxer, se avântă cu aplomb pe circuit. Tur după tur, căutând mereu trasa ideală, micul 911 Carerra RS devine una dintre cele mai rapide mașini la clasa sa. De altfel, la una dintre cele mai recente etape de concurs pentru vehicule istorice, „Toblerone” s-a clasat pe locul doi în spatele puternicei Pantera deTomaso, exemplar despre care ați putut citi în numărul doi al catalogului RacingWheels.

Porsche 911 Carrera RS 3.0 1974

În 1974, Porsche a produs acest model într-o serie limitată la doar 55 de exemplare ca bază de omologare pentru celebrul model de curse Carerra RSR. Varianta de stradă folosea un motor boxer cu șase cilindri și o capacitate cilindrică de 2.995 cmc, răcit cu aer.

Puterea oferită de varianta de stradă era de 230 CP, fiind transmisă către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze manuală, cu cinci trepte. Practic, acest motor este o versiune mai mare și mai robustă a celebrului boxer de 2,7 litri. Cu elemente solide, unitățile boxer de 3 litri pot fi împinse până la 330 CP în versiune de competiție. Modelul nostru dezvoltă aproximativ 280 CP.

test porsche 911 toblerone

Exemplarele Porsche 911 Carrera RS sunt printre cele mai căutate de colecționarii și pasionații mărcii din Stuttgart. Fie că sunt în varianta 2.7, 2.8 sau 3.0, sunt inconfundabile datorită eleronului „ducktail” (pentru versiunea 2.7) sau cel de dimensiuni impresionante (pentru versiunea 3.0), a evazărilor specifice, jantele Fuchs și de obicei inscripția Carrera pe lateralul caroseriei. Însă, exemplarele originale sunt rare. În 1973, Porsche a construit 1.580 de bucăți pentru modelul Carrera RS și doar 49 de exemplare cu motorul de 2,8 litri.

Pregătit pentru circuit. Volanul Momo Clay Regazzoni edition și cronometrul analog Heuer Monte Carlo completează un interior dedicat competiției.

Iar în 1974, versiunea cu motor de 3 litri avea să fie construită în doar 55 exemplare. Ca să vă faceți o idee, un exemplar Porsche Carrera RS 2.7 din 1973 s-a vândut la licitație cu suma de 511.250 euro, iar un alt exemplar Porsche Carrera RS 3.0 din 1974 a plecat către un nou proprietar după ce acesta a achitat suma de 1.375.000 dolari americani. Chiar și pentru exemplarele reconstruite, cum e cel din povestea noastră, și omologate pentru competiție, prețurile se învârt în jurul sumei de 150.000 euro.

Citește și

Lasă un comentariu