Ford crede că tehnologia electrică are un „potențial extrem”, așa că a burdușit un Mustang Mach-E cu șapte motoare și 1400 de cai-putere. E bun la toate.
În galeria de mai jos vei putea vedea, printre tăvălugii de fum născuți prin sacrificiul anvelopelor, un prototip Ford. Se numește Mustang Mach-E 1400, unde indicativul din coadă reprezintă numărul de cai-putere disponibili.
Acum, faptul că mașinile electrice se pot bucura de cifre impresionante de putere (și de cuplu motor, disponibil din start) nu mai este o surpriză. Surpriza, în cazul lui Mach-E 1400, este numărul de motoare înghesuite pe cele patru roți: șapte. Trei dintre ele sunt pe puntea față, celelalte pun în mișcare roțile din spate.
O problemă în cazul mașinilor electrice cu mulți cai-putere este consumul de resurse, care necesită automat o baterie mai mare. Dar Mach-E este un prototip născut pentru performanță, nu pentru eficiență de consum, așa că Ford i-a montat o baterie de 56,8 kWh, cu un sfert mai mică decât cea oferită pe modelul de serie, dar și mai ușoară: cântărește 1.043 de kilograme. Oficialii Ford spun că Mach-E 1400 poate merge cam o oră între încărcări. Sigur, nu la viteza maximă a mașinii — care este de 258 km/h.
Așa cum te-ai aștepta, Mustang Mach-E 1400 poate fi configurat în fel și chip: poate avea doar tracțiune, doar propulsie, sau ambele punți motrice. Mai mult, ca să demonstreze „potențialul extrem” al tehnologiei electrice, Mach-E vine cu opțiuni diferite ale modului de management a resurselor: poți să-l pregătești pentru cursele de drag, drift sau circuit.
Mach-E 1400 este rezultatul a circa 10.000 de ore de colaborare dintre Ford și RTR. Îl vom vedea, deci, pe circuit? Ford spune că va fi prezent la cursele NASCAR. Probabil ca safety car.