Acasă 4x4Wheels Comparativ | noul Nissan Juke vs vechiul Nissan Juke: Schimb de generații

Comparativ | noul Nissan Juke vs vechiul Nissan Juke: Schimb de generații

de Știrbu
0 comentarii

„Când eram mică, mică îmi doream să fiu șoferul unui camion care face drumuri lungi. Așa îmi închipuiam eu că pot vedea lumea de la înălțime și că pot vizita o mulțime de locuri”. Nu te-ai aștepta să auzi asta de la o fată care coboară cu grația unei balerine dintr-un interior zugrăvit în roșul macilor.

Vechiul Juke emană și acum un aer de nebunie estetică, atât la interior, cât mai ales la exterior. De altfel, curajul ăsta de a face o mașină pe care unii o consideră simplu și profan „ciudată” a făcut-o pe Eveline să aleagă mașina asta. A visat la ea încă de când a văzut-o pentru prima dată pe stradă, acum mulți, mulți ani. Și, deși nu e atât de mare precum camionul cu care visa să străbată lumea în copilărie, are alura de crossover pe care ea și-o dorea dintotdeauna.

Test Nissan Juke vs Nissan Juke 4x4Wheels 26

1,5 milioane de clienți au ales prima generație Nissan Juke.

Dar cum în poveștile de dragoste ca-n basme se amestecă inevitabil și ispita, în relația dintre Eveline și Juke-ul său din 2016 s-a amestecat, preț de câteva ore, noul Juke. A doua generație, proaspăt lansată la începutul lui 2020 și în România. Au trecut 9 ani de la debutul primului Juke, așa că se cerea un aer proaspăt, ispititor pentru cei sau cele care vor un crossover compact. E suficient să le pui una lângă cealaltă ca să înțelegi că există o evoluție consistentă. Din punct de vedere vizual, noul Juke nu mai separă privitorii în două tabere bine delimitate. Există acum și o zonă gri, cu oameni care îl acceptă. Până și Eveline a încuviințat că designul acesta ar putea să atragă mai mulți clienți, eventual și public masculin.

Eveline Păuna, scriitoare și consilier cultural

Eveline Păuna este jurnalistă, cu ani petrecuți prin redacțiile Jurnalul Național, The Money Channel sau Q Magazine. La TVR a moderat mai multe emisiuni culturale. În prezent, coordonează activitatea de marketing a Teatrului Excelsior din București și este consilier în cadrul Ministerului Culturii. Absolut firesc, Eveline scrie. Mult. Are deja o carte publicată (Femeia la 30 de ani), iar perioada de carantină i-a mai adus alte 260 de pagini în palmares, adunate sub titlul unei noi cărți: „Dincolo de ferestre”. „Pe timpul pandemiei am visat de mai multe ori că sunt la volan și conduc. Îmi lipseau călătoriile cu Juke. Am dat însă volanul pe stilou și a ieșit o nouă carte”.

Test Nissan Juke vs Nissan Juke 4x4Wheels 26

Eveline e îndrăgostită de condus și iubește mai mult drumul, decât destinația.

Înainte de crossover-ul japonez, Eveline a folosit șoseaua alături de o mașină mai veche a aceleiași alianțe Renault-Nissan. E vorba despre un Renault Scenic, pe care l-a apreciat mereu pentru spațiul interior și portbagajul uriaș. Acum recunoaște că Juke-ul ei nu e așa darnic în spatele hayonului.

N-am ezitat și am profitat de moment pentru a-i face cunoștință cu portbagajul noului Juke. E cu 20% mai mare, are 422 de litri și chiar poate face diferența când vine vorba despre câteva cutii de pantofi, mereu esențiale. Am căzut de acord și că gura de încărcare a portbagajului e mult mai bine creionată pe noul Juke.

Evoluția lui Juke

„Nu am nici o senzație străină în ea. Simt că mă pot urca la volan și pot pleca instant, fără acomodare”, îmi mărturisește Eveline în vreme ce semnalizează schimbarea benzii de mers. Declarația asta este o dovadă că inginerii Nissan au căutat o evoluție a rețetei, dar nu au uitat de spiritul vechiului model. Totul vine natural, chiar dacă levierul schimbătorului de viteze nu mai e așa de înalt. Semn că și pe dedesubt s-a schimbat ceva. Spre deosebire de Juke-ul Evelinei, noul Juke s-a scuturat de transmisia CVT pentru a face loc uneia cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte.

Test Nissan Juke vs Nissan Juke 4x4Wheels 26

„De aici, de la volan, sunt obișnuită să-i văd farurile bulbucate. Dar cred că e mai comod așa, fără ele. Îți mărturisesc că îmi place foarte mult avertizarea la depășirea benzii de mers. Nu dezactivez funcția pe mașina mea și o simt prezentă și aici”. Doar că pe noul Juke, acest sistem vine înfrățit și cu alte sisteme de prevenție, capabile să-i ofere crossover-ului o rulare semi-autonomă, recunoscută după titulatura Nissan ProPilot.

Un interior mai moale

Eveline a pipăit minute în șir inserțiile din spumă portocalie, regăsite pe planșa de bord, pe portiere și pe consola centrală. Despre aceasta din urmă a spus că nu mai pare așa predispusă la a se zgâria, ca pe modelul precedent. Semn că noul Juke are ceva mai multă grijă la materialele pe care le oferă clienților săi.

Test Nissan Juke vs Nissan Juke 4x4Wheels 26

În acest moment, în segmentul lui Nissan Juke există peste 20 de rivali. Când s-a lansat, primul Juke avea doar doi rivali.

Cât privește tehnologia, chiar dacă Eveline nu prea se împacă cu ecranele „cocoțate” pe planșa de bord (din rațiuni estetice), digitalizarea face cu ochiul oricui. Apple CarPlay și Android Auto sunt mană cerească într-o mașină. Ca și accesul și pornirea fără cheie. Pentru că o cheie se mai poate uita, dar geanta cu o cheie în ea, ba.

La finalul plimbării, Eveline a privit cu încredere în urmașul Juke-ului său. Ba chiar admirativ la spațiul și tehnologia cu care vine generația nouă.

Date tehnice Nissan Juke DIG-T

999 cmc, benzină, 115 CP, 200 Nm, 4×2, automată 7 trepte • 6,1 l/100 km, 139 g/km CO2 • 0-100 km/h în 11,1 s, 180 km/h • de la 21.800 € (15.440 € prin programul Rabla 2020).

Text publicat în revista 4x4Wheels numărul 26.

Citește și

Lasă un comentariu