Acasă Auto Oldsmobile Incas: PlayStation cu roți

Oldsmobile Incas: PlayStation cu roți

de Tudor Rus
0 comentarii

Pentru următorul episod din seria automobilelor cu volan… excentric, ne întoarcem un pic la Italdesign, implicit la Orca și Medusa. Pentru că deși a fost inspirat vizual de Ford Maya (1974), Oldsmobile Incas împarte platforma cu Italdesign Medusa. 

Da, și în cazul lui Incas, casa italiană de design a avut un mare cuvânt de spus. Implicit în ceea ce privește volanul. Dacă-l putem numi “volan”.

De fapt, dacă te vei uita atent la volanul lui Incas, vei vedea că toate butoanele și comenzile sunt înghesuite pe cele două joystick-uri care formează, prin alipire. Un soi de manșă cu aspect futurist, raportat atât la anul apariției lui Incas (1986) cât și la momentul prezent.

CITEȘTE ȘI: Joac-o din încheietură – Ford Wrist Twist

Ce butoane sunt pe “volan”? Cele pentru claxon, lumini, audio, cruise control, avarii, transmisie (!!!) și frână de mână electronică. Printre altele. Butoanele pentru claxon erau prezente pe ambele manete. Doar semnalizarea n-a mai încăput pe joystick-uri și a fost implementată sub forma clasică, de satelit (în stânga manșei). Instrumentarul de bord era digital, a la anii ‘80.

CITEȘTE ȘI: Citroen Karin – Piramida lui Fiore

Ideea din spatele volanului era simplă: cei care ar fi cumpărat un astfel de automobil crescuseră în compania jocurilor video. Iar conform unor studii din Japonia de la acea vreme, cei mai mulți potențiali clienția ar fi optat pentru un sistem de tip joystick în locul tradiționalului volan.

CITEȘTE ȘI: Italdesign Orca – Adevăratul volan multifuncțional

Excentricul era prezent și la exterior: ușile din față se deschideau cu tot cu capota și cu suprafața vitrată de deasupra șoferului și pasagerului din dreapta, iar cele din spate în still “gullwing”, ca la Tesla Model X sau Mercedes-Benz 300 SL.

Cert este că Oldsmobile Incas a rămas doar un concept.

Citește și

Lasă un comentariu