Acasă 4x4Wheels Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

de Alexandru Sincan
0 comentarii

Noua generație Tiguan are dimensiuni mai mari și este mai bine dotată decât cea precedentă. Ceva surprinzător în asta? Nu prea. Surpriza vine constatând cât de departe s-a mers în extinderea conceptului lui Tiguan, SUV-ul compact al mărcii germane.

Pe undeva, istoria transformării mărcii VW din producător popular în nume premium îmi aduce aminte de fabula francezului La Fontaine – aceea care ne spune cum o broască, vrând să devină la fel de mare ca un taur (pe care îl invidia pentru forță și imagine), a tras mult aer și s-a umflat până a explodat. Și în cazul VW s-a pornit de la o ”broască”, dar demersul respectiv a avut în esență o creștere organică bine structurată și coordonată, datorită căreia VW a ajuns astăzi în postura de a putea ataca aproximativ orice segment auto când și cum își dorește.

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Tehnologia și resursele grupului german și-au dovedit deja capacitățile și competitivitatea. Modul în care evoluează VW în anii noștri nu mai este neapărat surprinzător, deoarece a căpătat pe parcurs un caracter de confirmare a celor mai ridicate așteptări. Tot ceea ce îngobează acum cea de-a doua generație Tiguan nu este tehnologie nemaivăzută sau extraterestră, ci facilități premium cunoscute și apreciate pe piața auto din întreaga lume, dar pe care VW ni le oferă în propria manieră, vizibil exigentă, de a stabili nivelul calitativ și parametrii de performanță ai unui SUV compact.

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Ce avem noi aici? Stil premium? Programe de rulare on- și off-road accesibile de la un comutator? Opțiuni de suspensie adaptivă și selectare a modului de rulare? Tablou al instrumentelor complet digital, reconfigurabil la prima atingere? Și nu este un Range Rover? Nu. Și nici nu costă cât unul, chiar dacă prețul lui Tiguan – cel puțin în cazul motorizărilor turbodiesel – este considerabil. Prima generație Tiguan a debutat sub o formă asociabilă cu imaginea seriei Golf, în timp ce Tiguan 2016 se apropie fără nicio reținere de imaginea SUV-ului de lux Touareg.

Interior modern și spațiu pentru toți

La bordul său găsim sisteme de asistare a conducerii și dotări de confort tipice segmentelor premium, iar pe consola planșei de bord, o centrală multimedia cu touchscreen capacitiv având diagonala de 20,3 cm și senzor de proximitate. Suntem furați de peisaj încă înainte de a ne da bine seama cât de mare este mașina pe dinăuntru și cât de fin detaliat este designul elementelor funcționale sau decorative din interior. Cât despre portbagaj, spațiul util oferit de acesta îl întrece pe al unuor SUV-uri de lux declarate, putând fi modulat între 615 și 1665 litri.

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Spre deosebire de cazul fostei generații, pretențiile celei noi în materie de polivalență a rulării au crescut semnificativ. Alături de selectorul de viteze al cutiei DSG cu 7 trepte am găsit comutatorul transmisiei 4Motion Active Control, care permite selectarea între patru setări, dedicate celor mai diverse condiții de înaintare, de la zăpadă și până la teren montan.

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Test Volkswagen Tiguan: Transfigurare

Dacă nu ne-am mai mirat că Tiguan TDI este silențios și rafinat în conducerea rutieră, în schimb am fost impresionați de confortul oferit de suspensie în condiții de off-road reale, nu neapărat extreme (teren cu porțiuni inundate și șleauri, zone cu rădăcini de copaci, zone pietroase). Pe drum, parcă modul de rulare Sport (selectabil de pe touchscreen) este preferabil celui Normal datorită plusului de spontaneitate în răspunsul la comenzi. În modul Normal, Tiguan își ia deja aere de SUV de lux, oferind răspunsuri progresive, dar și percepții filtrate – pentru cine preferă.

La o lungime de 4,486 m, o lățime de 1,839 m și un ampatament de 2,681 m, Tiguan aparține în continuare, fără dubiu, segmentului SUV compact, deși condițiile de călătorie, funcționalitatea excelentă și mai toate senzațiile recepționate în mașină spun ”mai mult”.

Citește și

Lasă un comentariu