Acasă 4x4Wheels Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



0 comentarii

BMW X3 este o variantă de luat serios în calcul de către oricine își dorește (și își permite!) un SUV premium. Personal, consider că o aură cu adevărat nobiliară i-ar fi dată de către motorizarea M40i, de 340 CP.

Am mai interacționat cu noul BMW X3 și am rămas cu o impresie foarte bună despre bavarez. Numai că la momentul primului test am fost puși în fața unei versiuni diesel, de doi litri, care dezvolta 190 CP. Practic, o variantă pe placul foarte multor conaționali. Însă, deși îi recunosc meritele și sunt conștient că ține bine cu casa, în momentul în care mai toți producătorii oferă motorizări apropiate ca cilindree și performanțe, ceva trebuie să scoată din anonimat un produs premium veritabil.

Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



Nu de mult timp am făcut un test cu noul Porsche Macan și am considerat, cu riscul de a-mi atrage critică, faptul că un motor de 2 litri nu se asociază corect spiritului Porsche (mai ales în cazul unui SUV de peste 1.800 kg). Nu aș putea spune același lucru despre BMW sau X3, dar după testul cu M40i am o viziune o idee mai diferită despre cum poți diferenția un produs la acest nivel (de preț și imagine).

Să nu mă pierd fără a vă lumina; M40i înseamnă o motorizare cu șase cilindri în linie, de 3 litri, supraalimentată, care produce un maxim de 354 CP și 500 Nm. Chiar are nevoie un SUV de atât? Ei bine, unul care se dorește sportiv, da! Ori BMW a decis ca acestei iterații să-i dea girul performanței asociindu-i litera M, simbolul diviziei sportive. Noblețea obligă.

 

Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



Poate că acum vor exista pasionați ai domeniului auto care mi-ar spune că un așa motor s-ar preta mănușă mult mai sportivului, ca imagine, BMW X4. Just, doar că, vedeți dumneavoastră, tocmai ăsta ar fi marele avantaj al lui X3. Că în afara unei embleme plasată relativ discret, nimic nu ar trăda flagrant că sub capotă se află o mică uzină de forță brută. Poate doar elementele finale ale sistemului de evacuare, destul de ample.

Ce îl recomandă?

Recunosc din start că sunt subiectiv și că sunt unul dintre fanii lui X3.Dar aici nu este vorba doar despre o părere personală, iar bavarezul ar fi recomandat de multe. În primul rând este un model ajuns la maturitate, să spunem așa, cu experiență bogată în spate. Actuala generație este cea mai echilibrată, din multe puncte de vedere, chiar dacă este și cea mai mare.
De altfel, despre X3 putem spune că este, de fapt, noul X5, pentru că cel din urmă a crescut la rându-i în dimensiuni și a marcat noi borne tehnologice și de rafinament. Ca aspect, X3 este foarte bine proporționat și propune un limbaj de design cu multe elemente rafinate, păstrând totodată un aer impunător și destul de masculin.

Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



Fie m-am adaptat eu ultimelor interioare BMW mult prea bine, fie într-adevăr bavarezii au găsit o soluție excelentă de a-i mulțumi pe foarte mulți, pentru că mi se pare că acomodarea la bord se poate face extrem de repede. Toate comenzile sunt plasate cu cap, iar spațiul disponibil pentru fiecare pasager în parte este excelent, mai ales pe banchetă. Portbagajul plusează cu un volum util de 550 litri (chiar 1.600 litri, cu bancheta pliată).

Toate au un preț, însă, un X3 M40i costând, într-o variantă de echipare direct proporțională cu performanțele pe care le poate oferi, undeva în jurul sumei de 100.000 euro. Desigur, prețul de pornire este mult mai „civilizat”, de doar 67.592 euro, cu taxe, dar știți și dumneavoastră cât de lungă și de tentantă este lista de dotări extra, care în cazul unei versiuni garnisite bine duce eticheta spre estimarea mea anterioară.

Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



Merită să dai atâția bani? Da-ul meu este rostit din spatele unei convingeri de 100%. Chiar cu riscul de a achiziționa un automobil care nu va fi printre cele mai vânate, în momentul revânzării. Merită, pentru că 354 CP sunt mulți în cazul oricărui vehicul, cu atât mai mult dacă discutăm despre un SUV.

Inginerii diviziei M au recalibrat sistemul de suspensie, care oferă amorizoare adaptive și au micșorat sensibil garda la sol. Pentru că X3 M40i trebuie să facă cinste emblemei de pe capotă, iar asta se observă imediat în cazul adoptării unui stil de condus sportiv, pe sectoare de drum pretabile la așa ceva.

Nu vă așteptați la reprize brutale de accelerație, cel puțin până când nu selectați modul Sport. M40i este destul de civilizat și eficient, livrând puterea liniar. Singurele mele momente de nemulțumire au fost rare ezitări ale – de altfel minunatei – transmisii automate cu 8 rapoarte. În apărarea ei ar trebui să spun că mașina era nou-nouță și poate că nu se „rodase” nici transmisia chiar cum trebuia.

Test BMW X3: Mușchi fără steroizi



În modul Sport, însă, totul capătă dimensiuni speciale pentru un vehicul de un așa gabarit. Sunetul evacuării este amplificat, iar ținuta de drum plasează zâmbete ample de mulțumire pe fața celui de la volan. Accelerația până la 100 km/h se face în doar 4,8 secunde. Rapid!

Sigur, voci aparent raționale mi-ar spune că nu este nevoie. Ei bine, aceste valori de performanță sunt, mai degrabă, unele care sporesc siguranța, zic eu. Amintiți-vă, doar, de un drum efectuat pe o șosea cu două benzi, destul de aglomerată, în care erați nevoiți să depășiți des iar de multe ori manevrele se efectuau destul de „la limită”. Pentru așa situații – pentru că încă nu am fost invadați de autostrăzi – un motor de 3 litri, cu asemenea rezerve de putere, se poate dovedi „mană cerească”.

Date tehnice BMW X3 M40i:
2.998 cmc, benzină, 354 CP, 4×4, automată 8 trepte
9,1 l/100 km, 206 g CO2/km
0-100 km/h în 4,8 s, 250 km/h
de la 67.592 euro, cu TVA

Citește și

Lasă un comentariu