Acasă 4x4Wheels Test Honda Africa Twin: Pe culmi noi

Test Honda Africa Twin: Pe culmi noi

0 comentarii

Honda Africa Twin 2020: după ce te apropii și te urci pe ea vei avea impresia că are doar culoarea în comun cu modelul precedent. Dacă o și conduci, nu o să mai vrei să o lași vreodată.

Ar suna sec să-i spun polivalentă sau, mai rău, bună la toate. Și asta pentru că în mod automat s-ar presupune că nu excelează la nimic. Africa Twin abordează clasa maxi adventure cu o înclinare vădită spre enduro. Și dacă la modelul precedent se putea descifra ușor faptul că unele aspecte au fost luate după o listă primită de la contabilitate, acum inginerii au avut mâna liberă. Astfel, motocicleta este schimbată aproape în întregime.

Test Honda Africa Twin 4x4Wheels 26

Cadru refăcut, basculă derivată de la CRF450R, șa mai îngustă pentru feeling de enduro și mai mult spațiu de manevră când conduci în picioare, iar monoamortizorul a fost repoziționat și micșorat. S-a dat liber și la capitolul electronică: platformă inerțială pe 6 axe, tabletă TFT cu o sumedenie de informații și conexiune Bluetooth pentru toate telefoanele (pe lângă Apple CarPlay® integrat) și iluminat complet LED.

Test Honda Africa Twin 4x4Wheels 26

Eșapamentul are o supapă similară cu cea de la FireBlade, care se deschide pentru plăcerea pavilioanelor tale și un plus de performanță.

Cilindreea a crescut de la 998 la 1.084 cmc și caii putere de la 95 la 102. Alezajul a rămas la 92 mm, dar cursa pistonului a fost lungită la 81,5 mm (de la 75,1mm).

Cămășile cilindrilor sunt acum din aluminiu, înălțimile deschiderilor supapelor au fost modificate, carterul este împărțit pe jumătăți și este semi uscat, pompa de apă este integrată în carcasa ambreiajului și multe altele.

Și-am încălecat pe-o șa

Ergonomia e ideală, iar în varianta cu șaua coborâtă se adaptează ușor și celor care sunt ceva mai mici de înălțime. Încă din primii metri parcurși se simte o motocicletă diferită: ea e, dar nu e ea. Am găsit-o mai plină de viață, jucăușă și robustă.

Roata față de 21” impune ca pe asfalt motocicleta să fie condusă de pe o parte pe alta, nu aruncată pur și simplu. Totul se face cu o ușurință ieșită din comun și datorită ghidonului lat și înălțat pentru a facilita mersul în picioare.

Noi orizonturi

Uneori aventura este drumul în sine, iar în compania noii Africa Twin paleta de drumuri pe care le poți aborda se mărește exponențial. De la o potecă de munte la stepă sau deșert, tocmai ai găsit colegul ideal pentru noi explorări. Suspensia suportă mult mai mult decât știu eu să-i cer.

Test Honda Africa Twin 4x4Wheels 26

Pe lângă platforma inerțială pe 6 axe ce include și ABS Cornering, Africa Twin oferă și mult așteptatul cruise control.

Transmisia mecanică, care în varianta testată era echipată și cu un quick shifter opțional, te ajută considerabil dacă nu ai multă experiență în teren accidentat. Ambreiajul este acolo pentru a tăia puterea sau a o elibera brusc, iar echilibrul general al motocicletei te provoacă să dai frâu liber huliganului din tine. Există varianta opțională a cutei automate DCT (1.100 euro), care funcționează mai bine decât înainte și evită schimbările inoportune.

Test Honda Africa Twin 4x4Wheels 26

În pararel cu creșterea cilindreei și al nivelului electronicii la bord, masa totală a fost redusă cu 4,7 kg.

Pe mânerul stâng e un voluminos bloc de comandă cu multe butoane prin intermediul cărora navighezi prin meniu și reglezi setările motocicletei (controlul tracțiunii, frână de motor etc.). Îți ia ceva timp să le înveți dar, când reușești să așezi totul pe placul tău vei ajunge să exploatezi motocicleta la un alt nivel. Imaginează-ți că ieși în gaz plin din viraj, cu spatele căutând să ajungă din urmă fața, prin lateral. Vei avea o plasă electronică de siguranță care te ajută să te bucuri de potențialul dinamic într-o oarecare marjă de eroare. Distracție, atât timp cât nu greșești fundamental.

Merge aproape oriunde. E înaltă și suplă, așa că te poți strecura cu ea prin multe locuri. Cu parbrizul înalt, opțional, ai parte și de o protecție împotriva curenților de aer la viteze mari, totuși sunt expuse brațele și umerii. Viteza ei de croazieră pare undeva între 100 și 130 km/h. Pare, din nou, perfect calculată între modele maxi adventure și enduro dedicate. E polivalentă, dar excelează în locurile în care drumul este doar o direcție.

Test Honda Africa Twin 4x4Wheels 26

Rezervor de 18,8 l: nu ca să poți merge (teoretic) peste 350 km fără să te oprești, ci pentru situațiile în care cam de atât ai nevoie să ajungi la o benzinărie.

Date tehnice Honda Africa Twin 

1.084 cmc, 102 CP, secvențială 6 trepte • 4,9 l/100 km, 112 g CO2/km • 226 kg la plin, 850 mm înălțime șa • de la 14.590 euro, cu TVA

Text publicat în revista 4x4Wheels numărul 26.

Citește și

Lasă un comentariu