Acasă 4x4Wheels Test cu Toyota Hilux Invincible: Ce alias potrivit!

Test cu Toyota Hilux Invincible: Ce alias potrivit!

0 comentarii

Nu are doar concurenți direcți ci a fost mereu provocată de propriile limite, iar Toyota Hilux a ieșim cam bine din orice situație. Japonezii plusează cu o siguranță debordantă: un nivel de echipare botezat, cinic și fără temeri, Invincible.

Toyota Hilux. Atât tre’ să spui și deja în lumea hârșâită a pick up-urilor se lasă liniștea. În Europa, desigur, căci pe alte meridiane există o cu totul altă cultură a vehiculelor care-și poartă bena în spinare. Revenind la ale noastre, Hilux a fost mereu etalonul, numai că ultimii ani au adus pe piață produse care au virat destul de serios dinspre rolul pur utilitar către cel însiropat abundent cu parfum „lifestyle”; așa a apărut Ford Ranger Raptor, de exemplu, iar tot așa a îndrăznit și Mercedes-Benz prin intermediul Clasei X.

Toyota Hilux a fost primul subiect de copertă al publicației 4x4Wheels, în februarie 2016.

Pentru că deși nu o să vezi niciodată, probabil, un șofer în costum impecabil coborând dintr-o „cabină king size”, o să vezi oameni îmbrăcați în haine tehnice la fel de scumpe precum costumul anterior, la volan. Iar ei nu vor descărca materiale de construcții din benă, unelte ori cereale, ci vor coborî un ATV de acolo sau un snowmobil de pe platforma tractată; înțelegeți imaginea. Pentru ei era nevoie de mai mult sclipici, să-i spunem, iar Toyota a executat sarcina: Hilux a devenit și „Invincible”.

Partea frontală este considerabil mai atractivă ca până acum, iar asta în special datorită detaliilor și ornamentelor contrastante, dar și pentru că noile faruri sunt în ton cu automobilele de ultimă generație. Ornamente din plastic completează în locuri cheie liniile caroseriei, iar așa se aduce o tușă de eleganță pe care nu o găseai până la acum la o Toyota care avea misiunea clară de a munci cu spor.

Jantele au design special și sunt echipate cu anvelope gata de muncă în condiții grele, pragurile au fost redesenate, ca și capacul benei, care acum afișează mult mai vizibil logo-ul modelului. Totuși, aveți grijă atunci când îl deschideți, căci nu este echipat cu sistem de amortizare. Hilux invincible este pentru bărbați, nu pentru domnișori cu manichiură impecabilă. Și ca să încheiem partea de benă, aceasta poate fi configurată și echipată în diferite moduri, pentru că Toyota oferă acum o gamă completă de accesorii de origine, prin intermediul cărora îți poți construi modelul după cele mai năstrușnice nevoi sau dorințe.

Mix de strălucire și trăinicie

În mod normal, în 2021 nu-ți mai sare în ochi o tapițerie din piele, dar atunci când o întâlnești la un „hamal” e un pic altceva. Interiorul lui Hilux este un mix de design contemporan (judecând după desenul planșei de bord, dominată ca la mai toate automobilele moderne de un ecran destul de mare) și de robustețe (pe care o simți instant atunci când pipăi plasticul trainic folosit chiar și în locuri în care ai fi vrut să experimentezi atingeri mai delicate. Sunt multe spații de depozitare, plasate cu cap, iar în dreptul pasagerului se remarcă două torpedouri, pentru a putea organiza și mai bine încărcătura din habitaclu. Bancheta este în ton cu ce oferă toate pick up-urile, nefiind chiar locul pe care ai dori să faci călătorii foarte lungi; asta o spune un pățit, care a legat peste 5.000 de kilometri pe o banchetă în mai puțin de două săptămâni, de mi-a rămas amintire vie de vreo cinci ani, așa. Am fost puțin nemulțumit de posibilitatea de reglare a volanului, insuficientă pe adâncime, cel puțin pentru o poziție ideală de șofat pentru mine.

Detaliul preferat: dacă îi vei întreba pe oamenii de la Toyota, îți vor spune cu maximă convingere că este o semnătură a mărcii, însă eu tot trăiesc cu impresia (mărturisită de mulți ani) că undeva într-un depozit există un stoc uriaș de ceasuri digitale, comandate cu mult aplomb, care trebuiesc acum montate pe toate produsele casei; chiar dacă s-au mai demodat nițel. Căci, da, Hilux chiar și când este Invincible are celebrul ceas digital Toyota, chiar deasupra consolei centrale. Ah, ar mai fi unele, mânerele plasate pe stâlpii A, deopotrivă stânga și dreapta; un fel de pașaport către lumea off road.

Un motor împrumutat din Africa

Da, noua motorizare care poate fi accesată pe Hilux (și pe alte echipări, nu doar Invincible) care completează deja existentul 2,4 litri de 150 CP a fost „transferată” în Europa tocmai din Africa de Sud. Acum, nu doar creșterea de putere de peste o treime și sporirea cuplului motor cu 25%, până la o valoare de 500 Nm (între 1.600 și 2.800 rot/min), impresionează, cât optimizarea excelentă cu transmisia. Din perspectiva mea, noua versiune de motorizare e mai plăcută decât cea de până acum chiar mai mult decât o arată calculele hărtiei. Turația de ralanti a fost scăzută sub 700 rot/min, iar pe loc motorul pare foarte silențios, însă odată ce te pui în mișcare devine vocal. Dar parcă și asta i se potrivește mănușă lui Hilux și caracterului său de „bad boy”.

Motorizarea oferită acum, 2,8 litri și 204 CP, reconfigurează orizontul unui pick up și așa excelent.

Rezervor de 80 de litri va fi util în momentul în care vei încărca la maxim bena care poate transporta până la 1.030 kg (dimensiunile ei sunt de 1.525×1.540×480 mm) ori atunci când tractezi până la 3.500 kg, iar opririle dese pentru realimentare mai mult te-ar enerva și ți-ar fracționa itinerarul.

Deși Toyota s-a străduit să rafineze mult modelul pentru deplasările pe drumuri asfaltate, îmbunătățind coeficientul aerodinamic și setarea suspensiei, totuși puntea spate este „guvernată” de arcuri lamelare, care în situația în care ești complet descărcat au tendința ca pe denivelările scurte să arunce puțin spatele.

Unghiul de atac are 29 grade, iar garda la sol este de 293 mm. Pe lângă sistemul 4×4 performant, Hilux se laudă și că poate căra peste 1.000 kg.

 

Pentru momentele care necesită intervenția punții față, de la un comutator cu aspect clasic, perfect ales, se poate comuta modul H4 (high). Dacă și acesta va fi dovedit, reductorul își intră în rol în modul L4 (low) și poate fi completat de blocarea diferențialului spate, o rețetă clasică la acest nivel de performanță off road. Pentru un plus de zvâc, Toyota oferă o setare „PWR MODE”, accesibilă de la un buton montat în vecinătatea selectorului transmisiei, iar pentru sesiunile prelungite de off road greu, dacă este cazul, filtrul de particule poate fi regenerat la comanda șoferului (funcție dedicată).

Date tehnice Toyota Hilux Invincible

2.755 cmc, 204 CP, automată 6 • 9,5 l/100 km, 248 g CO2/km • 0-100 km/h în 10,7 s, 175 km/h • de la 46.357 euro, cu TVA

Text publicat în revista 4x4Wheels numărul 29.

Citește și

Lasă un comentariu