Primul MINI electric de competiție din istorie a bifat deja câteva experiențe de povestit nepoților. Cea mai importantă este participarea unui pilot în scaun rulant în Campionatul Național de Super Rally.
MIMI? Păi, nu e MINI? Ei, ba da, numai că odată cu primul start oficial, la etapa de viteză în coastă de la Brașov, MINI-ul dezvoltat în totalitate în România pentru competițiile auto a primit un nume de alint, pe cât de simpatic, pe atât de potrivit: MIMI.
Cu omologarea corespunzătoare în torpedou, primul MINI electric de competiție din istorie și-a început activitatea în sezonul 2021 al sporturilor cu motor cu o serie de evenimente importante. Debutul a avut loc în aprilie, la prima etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă, și a fost unul cu peripeții pentru MIMI, așa cum a fost poreclită mașina de curse: temperaturi scăzute și ninsoare. În ciuda dificultăților, pilotul Dominic Marcu s-a achitat de sarcini și a ajuns cu bine la final.
„Provocările vin de la limitările termice în regim de utilizare de competiţie. Gândiţi-vă că avem un consum chiar şi de aproape 150 kW/100 km, cam de 10 ori mai mare faţă de utilizarea normală, în oraş, pentru care fost construită maşina”, spune Marcu.
Rodaj în slalom
A urmat prima etapă a campionatului de Super Slalom de la București, acolo unde colegul nostru de breaslă, Dragoş Craiovan, a propulsat MIMI pe locul 9 din 75 de participanți. În plus, Josef Reiter, directorul general BMW Group România, a urcat la volan în ceea ce a fost prima sa participare într-o competiție de motorsport.
„Proiectul nostru nu este doar o demonstraţie că MINI Electric este o platformă dinamică senzaţională, dar vorbeşte şi despre noi, cei de la BMW Group România, şi pasiunea noastră în ceea ce facem. Oferim performanţă pentru că iubim performanţa”, explică Reiter menirea proiectului MIMI. Echipa a revenit apoi în Campionatul Național de Viteză în Coastă cu etapa de la Râșnov, unde MINI-ul electric a îndurat două zile de ploaie cu o suprafață care alterna între ud și uscat.
Fotoliu rulant? Nicio problemă pentru MIMI
Dacă mă întrebați pe mine, cel mai important eveniment în care a fost implicată MIMI în prima jumătate de an a fost prima etapă a Campionatului Național de Super Rally, desfășurată la Mangalia, în luna mai. Asta pentru că la volan a urcat Ciprian Lupu, singurul pilot de curse în scaun rulant din Europa Centrală şi de Est. MIMI a fost adaptat special pentru acest eveniment și a primit cu bucurie un inel de accelerație pe volan și o manetă pentru controlul franei cu ajutorul mâinii.
Deși s-a aflat la prima experiență cu MINI SE Racing, Ciprian și-a îmbunătățit permanent rezultatele și are și o scurtă lecție de viață pentru fiecare dintre noi. „Așa cum suntem cu toții sceptici în momentul în care încercăm ceva nou, și eu am avut momentele mele de scepticism. Faptul că sunt o persoană căreia îi plac provocările m-a făcut să trec ușor peste ele”, spune Ciprian.
Luna iunie a continuat pentru Mimi cu o nouă etapă de Viteză în Coastă, la Rânca, și a doua etapă a sezonului din Super Rally de la Târgu Mureș, acolo unde la volan a urcat, ca invitat special, Norris Măgeanu, președintele Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. „MIMI este extrem de rapid şi motorul electric are o creştere liniară a vitezei de la 0 la 150 km/h, viteza maximă care se atinge pe un asemenea traseu. Agilitatea în viraje este fantastică”, a fost opinia sa după experiența la volan.
Impresii de la volan
Ciprian Lupu s-a adaptat rapid la MIMI și scoate în evidență avantajele sistemului electric. „Cu excepția lipsei sunetului și a mirosului de combustibil, MIMI nu se comportă cu mult diferit față de restul mașinilor destinate competițiilor. Pentru mine a fost un avantaj faptul că nu a trebuit să schimb vitezele, accelerația fiind instantanee”.
Text publicat în revista EcoWheels numărul 22.