Acasă Auto 12.000 €: acesta este bonusul oferit de Franța pentru achiziția de electrice

12.000 €: acesta este bonusul oferit de Franța pentru achiziția de electrice

de Știrbu
0 comentarii

Franța vrea să devină prima țară europeană producătoare de mașini electrice. Intențiile sale sunt reflectate clar în programul de încurajare de achiziții. 

Președintele Emmanuel Macron a prezentat, într-un discurs, planul Guvernului francez de a încuraja evoluția pieței de mașini electrice în Hexagon și totodată misiunea de a deveni prima țară din Europa producătoare de vehicule electrice.

„Scopul nostru este ca Franța să devină liderul european al pieței mașinilor electrice și vrem să producem anual cel puțin un milion de mașini electrificate, în următorii cinci ani”, a declarat acesta. 

Planul este susținut de un program de reînnoire a parcului auto („Rabla” franceză, dacă vreți) prin care Guvernul va oferi 8 miliarde de euro sub formă de prime de achiziție. Astfel, bonusul la achiziția unei mașini electrice (al cărei preț de achiziție trebuie să nu depășească 45.000 €) este de 7.000 de euro pentru persoane fizice și de 5.000 de euro pentru persoane juridice. În cazul hibrizilor plug-in, prima va fi de 2.000 €, cu condiția ca prețul de listă al mașinii să nu depășească 50.000 €.

Programul de reînnoire al parcului auto răsplătește suplimentar înlocuirea unui autoturism vechi cu unul nou.

„Cei care renunță la dieselul său poluant sau la o mașină pe benzină în schimbul unui automobil mai curat, fie el nou sau second-hand, indiferent de motorizarea acestuia, va fi ajutat cu 3.000 de euro de către stat, și chiar 5.000 de euro dacă vehiculul achiziționat este unul electric. Această bonificație este aplicată începând cu 1 Iunie pentru primele 200.000 de achiziții”, a completat Macron.

În funcție de context, un francez poate astfel profita de o subvenție de până la 12.000 € pentru achiziția unei electrice, scrie Automotive News.

Franța este una dintre țările europene puternic afectate de criza COVID-19, vânzările în Aprilie scăzând cu aproape 90%. Însă această perioadă de restriște naște oportunități nebănuite pentru segmentul electric, care s-a bucurat de o creștere semnificativă în ultimele luni: la finalul primului trimestru, electricele și-au dublat cota de piață în Europa.

Citește și

Lasă un comentariu