Acasă Teste Masini C-Class All-Terrain: Într-un alt univers

C-Class All-Terrain: Într-un alt univers

de Tudor Rus
0 comentarii

Îmi place să cred că într-o altă realitate, lumea cumpără frenetic sedanuri și versiunile lor break, în timp ce SUV-urile abia dacă mai apar în oferta producătorilor. Așa m-am urcat în C-Class All-Terrain, ca într-un alt univers.

E suficient să spui G-Class, poate chiar și Unimog, în toate declinările lor, ca să rezumi, în câteva cuvinte, reputația pe care Mercedes-Benz a clădit-o în universul off-road. Practic, germanii, ajunși sus de tot, nu au nimic de demonstrat.

Așa că exerciții de creație precum E-Class All-Terrain, venit pe lume în 2016, sunt binevenite. Ca o gură de aer proaspăt, ca o sfidare și totodată ca o dovadă că n-ai nevoie de un SUV ca să răzbești acolo unde se termină asfaltul, mai ales că aceste arătări, dar și frații lor din regnul „crossover”, nu excelează dincolo de comfortul drumului pavat.

A fost nevoie de încă 5 ani pentru ca insigna All-Terrain să ajungă pe un alt „core model” Mercedes-Benz, cel supranumit baby S-Class. Da, noua Clasă C a primit o versiune mai bărbătească, și cu riscul de a fi acuzat de subiectivism, e singura de care vei avea vreodată nevoie.

Tot-Teren, Tot-Confortabil

Faptul că C-Class All-Terrain stă mai departe de sol cu 40 mm față de un C-Class T-Modell (versiunea break) nu știrbește cu nimic din confortul pe care îl resimți odată instalat în habitaclu. Ba mai mult, aici vei regăsi în continuare aceleași coordonate pe care le oferă noua Clasă C inclusiv în versiunea sedan, mai exact: scaune moi, bine profilate, design plăcut, spectaculosul sistem de operare MBUX, atât de apreciat de mulți și liniște în majoritatea timpului.

Spun în majoritatea timpului pentru că în cazul lui C-Class All-Terrain 220 d, așa cum l-am primit spre testare, motorul diesel de sub capotă trimite destul de multe triluri în habitaclu. Și cumva, cunoscând afinitatea germanilor pentru un interior cât mai bine izolat fonic, nu pot să nu mă gândesc că într-un moment de inspirație, cuiva din Stuttgart i-a venit ideea să lase o idee mai mult țăcănit produs de cei 4 cilindri să ajungă la urechea șoferului. De ce? Pentru a reproduce mai fidel o experiență off-road autentică, în care utilizatorul este mai implicat în momentele în care motorul (împreună cu alte sisteme mecanice) lucrează din greu pentru a te scoate din situații delicate.

Bine, asta nu înseamnă că poți aborda trasee off-road de dificultate mare într-un C-Class All-Terrain. Dar, pe lângă faptul că primești caracterul practic al unui break și garda la sol a unui SUV/crossover, există și modificări de ordin vizual, pentru un aspect mai robust, cu mai mulți „mușchi” crescuți subtil în locuri bine alese: C-Class All-Terrain e cu 4 mm mai lung și cu 21 mm mai lat decât un C-Class T-Modell, iar suplimentar avem protecțiile de plastic pentru aripi, plus bara față decorată acum în partea inferioară cu un soi de scut.

Familiar pe asfalt

Sunt conștient că un C-Class All-Terrain va sta, totuși, în majoritatea timpului pe asfalt. Valabil și pentru inginerii Mercedes-Benz, care n-au alterat experiența dinamică foarte mult. Am înclinat să cred că postura înălțată va fi generatoare de ruliu, dar nu e cazul, pentru că una dintre modificările subtile a fost recalibrarea suspensiei, cu o idee mai fermă decât cea a unui C-Class obișnuit. Asta aduce de la sine mai mult „joc” de caroserie la trecerea peste denivelări, dar nu și efecte sonore nedorite.

Am rămas, totuși, cu impresia că motorul diesel ar fi putut livra resursele ceva mai… energic, mai ales că este ajutat de un sistem mild-hybrid (sau micro-hybrid, depinde cum vreți să-i ziceți) la 48 V. Adică, 200 CP și 440 Nm nu-s de colo, plus că dacă o calci mai serios, primești și boost electric de 15 kW, deci puterea maximă urcă pentru scurt timp la 220 CP, iar cuplul mai primește și el 200 Nm bonus. Există și variante pentru iubitorii de motoare pe benzină, sub forma unei unități de 1,5 l, tot cu tehnologie mild-hybrid, 204 CP și 300 Nm.

Atlfel, livrarea resurselor produse de motorul diesel este foarte lină, iar aici aplauzele trebuie trimise către transmisia automată cu 9 trepe. A, da, să nu uit ce era mai important: C-Class All-Terrain are 4×4 standard, regăsit sub ecusonul 4MATIC. Sistemul împarte resursele motorului în proporție de 45% față, 55% spate, deci, practic, vorbim despre un automobil care, luat la bani mărunți, le are pe toate. Un automobil care, într-un univers paralel, ar câștiga Mașina Anului la debut și ar sparge recorduri de vânzări pe bandă rulantă.

Citește și

Lasă un comentariu