Acasă Auto Pentru prima oară în 23 de ani, EuroNCAP își modifică testul-etalon

Pentru prima oară în 23 de ani, EuroNCAP își modifică testul-etalon

de Știrbu
0 comentarii

EuroNCAP a anunțat că protocolul de testare s-a modificat începând cu anul 2020, iar vestitul impact cu bariera fixă a fost schimbat cu ceva mai… actual. Dar aceasta nu este singura noutate.

Nu mai știm dacă există cumpărători care să nu verifice scorul EuroNCAP al mașinii pe care ar vrea să o achiziționeze. Testarea EuroNCAP a devenit un indice important al siguranței auto, iar munca lor a dus la îmbunătățirea soluțiilor de protecție. Rezultatul: în ultimii zece ani, numărul de decese cauzate de accidente rutiere în Europa a scăzut la mai bine de jumătate (de la peste 45.000 la circa 25.000).

Pentru a-și păstra relevanța în schimbarea în bine a automobilului, EuroNCAP a decis să-și actualizeze protocolul de testare. Și pentru că e mai probabil să te pocnești cu alt participant la trafic decât cu un obiect imobil în ziua de azi, vestita barieră fixă în care am văzut atâtea mașini dezintegrându-se în ultimii 23 de ani va fi înlocuită.

Testul de impact Mobile Progressive Deformable Barrier (n. red. trad. „barieră mobilă cu deformare progresivă”) urmărește să simuleze impactul frontal, la 50 km/h, cu un autovehicul care se deplasează tot cu 50 km/h. Da, viteza este mai mare, însă faptul că acum nu doar mașina testată are putere de absorbție a șocului modifică datele problemei. În bine, zicem noi.

Un alt aspect urmărit de acum de EuroNCAP este protecția pe care o oferă autoturismul tututor pasagerilor într-un impact lateral; nemții spun că aici vor încuraja producătorii să vină cu soluții noi de siguranță, cum ar fi un airbag median care să împedice pasagerii să dea cap în cap în cazul unui impact lateral.

Cât despre protecția pietonilor și a participanților la trafic nemotorizați (bicicliști, trotinetiști etc.), EuroNCAP menționează că va supune sistemele de frânare automată de urgență (AEB) unor teste cu scenarii noi — cum ar fi un viraj de dreapta pe o trecere de pietoni utilizată, un scenariu de altfel foarte întâlnit. Sau intervenția acestuia pentru a proteja pietonii care trec prin spatele mașinii atunci când dai în marșarier.

Pe partea de tehnologie de siguranță, EuroNCAP pune accent și pe sistemele de urmărire a comportamentului șoferului (și de avertizare a acestuia în cazul în care este obosit sau distras), dar și pe funcțiile eCall care facilitează operațiunile de intervenție a autorităților după un accident.

EuroNCAP și-a făcut datoria să sugereze că noul sistem de testare este mai exigent și obținerea calificativului maxim (5 stele) nu mai este la fel de ușor. Noi abia așteptăm următoarea undă de testare, care va fi publicată cel mai repede în toamna acestui an.

Citește și

Lasă un comentariu