Formatul a fost gândit ca un eveniment pentru clienți Mercedes-Benz, dar pandemia a pus o scurtă pauză; însă numai până la transformarea sa în eveniment de presă. Mercedes-Benz Clasa G, așa cum știe să se descurce mai bine.
Între a sta acasă, vrăjiți de ecranele laptopurilor conectate la fel de fel de evenimente și conferințe online, și a pleca de nebun, pe coclauri, sunt convins că nu sunt singurul care ar merge „all in” pe varianta a doua. N-are rost să mai spun cam ce bucurie s-a generat odată cu invitația de a participa la „Mercedes-Benz G Class Experience 2020”, nu?
La bază, acest eveniment-concept a fost gândit pentru clienții Mercedes-Benz, ca o ieșire în off-road veritabil, pe trasee bine gândite și puse la punct logistic și sub atenta îndrumare a instructorilor 100Tracks coordonați exemplar de prietenul nostru, Rasty Petzalis. Rețeta suna oricum impecabil, iar când am aflat că vom fi găzduiți de Zabola Estate – Transylvania, unul dintre cele mai frumoase locuri din România al cărui prag am avut ocazia să-l calc, mi-am dat seama că n-avea cum să rezulte decât ceva de pus deoparte în amintiri, peste timp.
N-aș vrea să fiu banal și să-i spun „rege”, însă Clasa G joacă într-o ligă off road realmente elitistă.
Despre Mercedes-Benz Clasa G nu mai trebuie spus nimic, dar s-ar putea spune atâtea… în același timp. O poveste de succes începută în 1972 și a cărei aură în loc să se diminueze cu timpul, parcă devine din ce în ce mai puternică odată cu fiecare generație nouă.
100Tracks Off Road Team
Veste personalizate, stații de comunicare, rigurozitate și informații precise. Primele impresii pe care le lasă băieții de la 100Tracks, mai cu seamă în timpul desfășurării evenimentului, sunt destul de dure. E doar o dovadă că tratează foarte serios problema. Am povestit cu Rasty despre acest concept, transformat într-o escapadă de succes și o defilare de gală pentru Mercedes-Benz Clasa G.
„Traseul a fost gândit special pentru acest model legendar și era limpede că trebuie să născocim ceva peste media de dificultate în off road, pentru că aveam pentru ce și mai ales pentru cine. Desigur, am solicitat din start echiparea cu anvelope All Terrain (Pirelli Scorpion ATR). A fost singura modificare față de echiparea de serie a lui G Class, un model care vine din start cu trei diferențiale blocabile și cu reductor, printre puținii off roaderi veritabili ai vremurilor moderne.
Prima parte este constituită dintr-un drum asfaltat foarte plăcut pentru condus, care propune o succesiune de viraje legate frumos, iar astfel am vrut să punem în valoare confortul și puterea mașinii, care se descurcă excelent chiar și on road. Apoi, am gândit anume un duș rece pentru participanți: intrarea direct de pe șosea în off road dificil, fără un preambul pe un drum forestier, de exemplu. Așa se conturează un contrast perfect între Clasa G cea cumințică, de pe asfalt, și bad boy-ul care devine pe teren accidentat.
Versiunea G 350 d (286 CP) s-a dovedit perfectă pentru orice fel de îndrăzneală în teren accidentat.
Întreg traseul este gândit în segmente scurte pentru a acoperi toată gama de aderențe ce poată fi întâlnită odată ieșit de pe șosea, de la pietriș, pietre mari, noroi, vaduri mici cu apă. Avem șleauri adânci, încrucișări de punți, coborâri spectaculoase. La final trebuie să fie destul de clar pentru oricine că pe acolo pe unde te poți băga fără probleme cu un G nu poți trece chiar cu orice model care se dă 4×4.
Dacă până acum am discutat strict despre experiența de condus, trebuie să precizez că traseul a fost gândit, în primul rând, din perspectiva securității participanților. Dacă se întâmplă ceva, orice, avem proceduri clare pe care le aplicăm, iar întotdeauna există un backup la traseu și la tot, Iar pe lângă acesta, există și backup la backup. Aceasta este filosofia noastră de organizare a evenimentelor iar până acum s-a dovedit de succes.
Unii participanți ne-au întrebat de-a lungul timpului dacă se pot întâmpla chestii neprevăzute. E limpede că există neprevăzut la tot pasul, însă am gândit mai toate scenariile posibile și am pregătit în avans eventuale rezolvări. Avem proceduri de intervenție foarte clare în echipă. Bine, e drept că și noi, ca instructori, avem flerul de a observa dacă cineva este mai stângaci la volan și se poate pune în dificultate, însă conceptul de bază al acestui traseu este ca invitații să-l parcurgă la volan, intervențiile noastre fiind doar din exteriorul mașinii, de unde dăm indicații și eventuale încurajări atunci când situația pare de netrecut.”
Noapte la castel
În teorie, traseul nu a fost foarte lung, dacă însumăm kilometri; în practică, au fost undeva la 7 ore de senzații tari la tot pasul, mai puțin în timpul pauzelor în care ne-am mai relaxat în vârf de munte cu peisaje superbe. Ziua de hoinăreală prin zone încă neschimbate de intervenția omului s-a terminat cu o cină festivă la care i-am avut alături și pe ambasadorii de brand Mercedes-Benz în România, Cătălin Ștefănescu și Andi Moisescu.
Zabola Estate – Transylvania ne-a mai fost gazdă în două rânduri: pentru o ședință foto cu noua generație GLE dar și pentru un material spectaculos cu Mercedes-Benz SLS AMG (pentru RacingWheels).
Iar pe lângă faptul că întreg decorul domeniului Zabola este magnific, cu un puternic aer boem, ne-am bucurat și de meniul special preparat de Chef Henrik Sebok, unul dintre cei mai bine cotați chefi din România, care a gândit o excursie culinară în ton cu mixul de senzații pe care îl poate oferi Clasa G. Cina a avut loc în fostele grajduri ale domeniului, transformate astăzi în sală de conferință și evenimente. Și ca și cum nu era de ajuns, noaptea am petrecut-o în camere amenajate că-n povești, cu mobilier nobiliar și detalii care te transpun instant într-un soi de basm.
Zabola Estate – Transylvania este o experiență la fel de puternică pe cât este și Clasa G. Despre care nu are rost să mai spun că și-a mai turnat o temelie puternică la rădăcina mitului pe care îl tot construiește de ani și ani. Cunosc proprietari ale generațiilor anterioare care sunt oarecum bulversați de transformarea lui G într-un model polivalent, care se descurcă acum incredibil în toate situațiile pe care le poate întâlni, inclusiv pe șosea (acolo unde, în trecut, era un pic mai docil). Ei bine, consider că tocmai în asta constă secretul pe care îl deține Mercedes-Benz și care face ca fiecare nouă generație să fie și mai și.
Date tehnice Mercedes-Benz G 350 d
2.925 cmc, motorină, 286 CP, 4×4, automată 9 • 10,8 l/100 km, 283 g CO2/km • 0-100 km/h în 7,4 s, 199 km/h • de la 109.600 euro, cu TVA
Text publicat în revista 4x4Wheels numărul 28.