Acasă Auto Noul Hyundai Tucson: design revoluționar, hibrid cu până la 265 CP

Noul Hyundai Tucson: design revoluționar, hibrid cu până la 265 CP

de Știrbu
0 comentarii

Hyundai ne-a prezentat pe larg noul Tucson, care adoptă noul limbaj de design și este dopat cu tehnologie. Va fi oferit și ca hibrid plug-in.

După ce ne-a tachinat cu câteva imagini, Hyundai îl pune în lumina reflectoarelor pe noul Tucson, al patrulea din istoria sa, care se se prezintă ca un pachet ofertant pentru mai toate gusturile (și, probabil, portofelele). De când a apărut și până în prezent, Hyundai Tucson s-a vândut în circa 7 milioane de unități, dintre care 1,4 milioane daor în Europa. Aceste cifre, spune Hyundai, îl fac pe Tucson cel mai vândut SUV la nivel global. Să vedem, deci, cu ce vine nou a patra generație Tucson.

O să începem cu designul exterior îndrăzneț, care a fost, în mod evident, schimbat radical. Tucson este primul SUV desenat în noul limbaj de design, botezat Sensous Sportiness. Dacă ai văzut imagini cu noul Elantra, atunci probabil că nu ești chiar șocat de ce vezi la Tucson. La exterior, Hyundai este probabil cel mai mândru de grila geometrică — pe care nu ai cum să o treci cu vederea nici dacă ai vrea — despre care spune că are „bijuterii parametrice”. Sunt hexagoanele care o formează și pe care le regăsești și în alte părți ale mașinii, spune Hyundai, și care îi dau mașinii un „caracter progresiv”.

Dacă ai venit după cifre și dimensiuni și nu după bijuterii parametrice, află că noul Tucson este cu 20 mm mai lung (4,5 metri lungime), cu 15 mm mai lat (1,86 metri lățime), cu 5 mm mai înalt (1,65 metri înălțime) și are un ampatament cu 10 mm mai mare (de 2,68 metri). Asta înseamnă și că interiorul a căpătat mai mult spațiu; spre exemplu, cel pentru genunchi, pentru pasagerii din spate, este cu 2,6 centimetri mai mare. Spațiul portbagajului a crescut, în funcție de versiunea de echipare/motorizare, cu 33-107 litri, volumul maxim fiind acum de 620 de litri, sau 1.799 de litri cu bancheta spate rabatată.

La exterior, pe lângă farurile și stopurile LED și pe lângă DRL-urile integrate în grilă, primești jante cu dimensiuni de 17, 18 sau 19 inch și o selecție de nouă nuanțe de caroserie, dintre care trei sunt cu totul și cu totul noi.

Habitaclul lui Tucson — botezat INTERSPACE — face cumva notă discordantă cu exteriorul, pentru că este reprezentat de linii simple, fluide și nu de aglomerări de poligoane. Mai mult, Hyundai l-a debarasat pe Tucson de butoanele clasice și i-a trecut comenzile în digital — inclusiv pe cele pentru climatizare —, pe ecranul central de 10,25 de inch. La fel de mare este și instrumentarul de bord digital din spatele volanului. Interiorul este disponibil în trei versiuni de culoare și are iluminare interioară cu 64 de culori. Sistemul multimedia primește conectivitate Apple CarPlay și Google Android și dispune de o funcție wireless mirroring pentru dispozitivele mobile. Tot wireless se poate face și încărcarea telefonului mobil, dar există și opțiunea prin porturile USB, pe care le găsești atât în consola centrală cât și în spatele cotierei — pentru pasagerii din spate.

Sistemul de infotainment poate fi personalizat individual — are două conturi main și un cont guest —, de la limba în care ți se adresează la dispozitivele Bluetooth conectate, navigație, funcțiile de recunoaștere vocală sau posturile de radio preferate. Totodată, prin aplicația de mobil Bluelink poți să te ții în contact mai ușor cu mașina printr-o serie de servicii și funcții; navigația lui Tucson primește astfel informații de trafic în timp real, utilizatorul poate fi ghidat mai ușor către locul unde este parcată mașina, o poate bloca/debloca de la distanță și poate verifica nivelul combustibilului, autonomia etc. La capitolul confort la interior, Tucson se laudă și cu sistemul Multi-Air, care dispersează fluxul de aer al sistemului de climatizare astfel încât să nu-ți strice freza atunci când e dat la maximum. Noul Tucson are climatizare pe trei zone. Iar funcția Rear Sleeping Mode întrerupe boxele din spate ale sistemului audi KRELL, pentru ca pasagerii de pe bancheta din spate să poată dormi liniștiți.

Sub capotă, Tucson primește o gamă largă de motorizări (două pe benzină și un diesel, toate cu motor patru-în-linie de 1,6 litri), atât convenționale cât și electrificate — micro-hibrid, hibrid clasic și hibrid plug-in. Să le luăm pe rând!

Lista de micro-hibride începe cu 1.6 T-GDI de 150 de cai-putere, tracțiune 4×2 și transmisie inteligentă cu șase trepte (IMT) sau automată dublu-ambreiaj cu șapte trepte (7DCT). Apoi continuă cu 1.6 T-GDI cu 180 de cai-putere, cu IMT și 4×2 sau cu 7DCT și 4×4. Fanii diesel pot opta pentru 1.6 CRDi cu 136 de cai-putere, oferit doar cu 7DCT, atât în versiune 4×2 cât și 4×4.

Dacă nu vrei electrificare de niciun fel, ai de ales între 1.6 T-GDI cu 150 de cai-putere cu manuală în șase trepte (și tracțiune 4×2 sau 4×4) sau dieselul 1.6 CRDi cu 115 cai-putere, oferit doar cu manuală în șase trepte și tracțiune 4×2.

Cea mai puternică motorizare în acest moment — 230 de cai-putere — este hibridul clasic, care are la bază motorul de 1,6 litri pe benzină ajutat de un motor electric de 44,2 kW care se hrănește de la o baterie de 1,49 kWh. Este cuplat unei transmisii automate cu șase trepte și vine în versiuni 4×2 și 4×4. În 2021, gama de motorizări va fi completată de hibridul plug-in, care va deveni și vârf de gamă: va avea 265 de cai-putere. Versiunile de motorizare hibride dotate cu transmisie automată primesc un selector de moduri de folosire a sistemului de tracțiune integrală: Mud, Sand și Snow sunt programele prestabilite.

Pe partea de confort la rulare, Tucson dispune de un angrenaj MacPherson pe puntea față și de un sistem multi-link pe cea din spate. În plus, clienții pot opta și pentru un sistem de amortizare adaptivă. Și pentru că plăcerea condusului se simte în primul rând în volan, Hyundai a lucrat și la sistemul de direcție.

Lista de sisteme de siguranță/asistență este și ea foarte, foarte generoasă și începe cu suita de șapte airbaguri, dintre care unul este poziționat pe centru, între pasagerii din față; ca să nu dea cap în cap. Altfel, de la deja banalele High Beam Assist, Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Following Assist, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning la Highway Driving Assist, Smart Cruise Control Curve, Tucson are tot ce-ți trebuie ca să rulezi liniștit. Sistemul șmecher de monitorizare a unghiului mort și cel de parcare semi-autonomă sunt incluse pe lista de bunătăți pe care le are Hyundai de oferit pe Tucson.

Citește și

Lasă un comentariu