Acasă Automobilia Reîncarnare: de la Lancia 037 la Kimera EVO37

Reîncarnare: de la Lancia 037 la Kimera EVO37

de Tudor Rus
0 comentarii

Lancia 037 a fost produsul uneia dintre cele mai nebune perioade din motorsport: Grupa B. O colaborare de succes dintre Pininfarina, Abarth și Dallara, Lancia 037 Rally a trecut prin mâna unor piloți ca Walter Röhrl sau Markku Alén. Kimera EVO37, reinterpretarea modernă a Lanciei 037 Stradale, poate trece prin mâna oricui este dispus să plătească o jumătate de milion de euro.

E foarte ușor să intuiești de unde a venit inspirația pentru Kimera EVO37 fără să ți se spună asta clar și răspicat cu ajutorul unui comunicat de presă. Iar ce nu se vede cu ochiul liber are legătură cu gradul de tehnologie modernă pe care italienii (cum altfel?) de la Kimera l-au infuzat în EVO37.

Lancia 037 folosea o caroserie confecționată din fibră de sticlă. Pentru EVO37, Kimera a făcut saltul la fibră de carbon. Nu ni se spune ce masă totală are EVO37, dar probabil una destul de mică, undeva în jur de 1.000 de kilograme.

Schimbările sunt foarte discrete la capitolul formă. Kimera EVO37 arată practic ca o soră geamănă a Lanciei 037 Stradale, modelul produs în 200 de exemplare pentru omologarea versiunii de competiție 037 Rally. Dar există mici detalii care îi trădează caracterul modern. În special farurile și stopurile redesenate, acum posesoare de tehnologie LED. Interiorul este croit în configurație cu două locuri, după tiparul Lanciei 037. Diferența o fac materialele mai rafinate și atenția pentru detalii.

La urma urmei, Kimera EVO37 este un model de stradă contemporan, deci era firesc ca habitaclul să migreze din zona de spartan spre conceptele de confort și ergonomie. De acest aspect se ocupă inserțiile din fibră de carbon, Alcantara și piele de cea mai bună calitate. Scaunele inspirate de cele ale Lanciei Delta S4 și centurile de siguranță cu prindere în patru puncte rămân o trimitere la genele de competiție moștenite de EVO37.

Oameni și mecanică

Pentru partea de mecanică, Kimera a alcătuit un veritabil dream team de ingineri. Printre ei, Claudio Lombardi, fost angajat Lancia, implicat direct în dezvoltarea motorului Lanciei 037 și Sergio Limone. Limone a pus și el umărul la nașterea Lanciei 037, dar și a altor nume mari: Delta S4, Delta HF Integrale, Alfa Romeo 155 V6 TI DTM, 155 GTA Stradale sau Alfa Romeo Sport Prototipo.

În același timp, fostul pilot și campion de raliuri Massimo Biasion și-a oferit experiența pe toată durata dezvoltării proiectului pentru setarea fină a comportamentului dinamic oferit de EVO37.

Că tot veni vorba de mecanică, motorul lui EVO37 (amplasat central) are o cilindree de 2,1 litri (2.150 cmc), patru cilindri dispuși în linie și 16 valve.

Cei 505 CP disponibili între 7.000 și 7.250 rpm sunt obținuți cu ajutorul unei turbine și a unui compresor volumetric. Cuplul maxim ajunge la 550 Nm, dintre care 400 Nm sunt disponibili de jos pe plaja de turații, la 2.000 rpm.

Totul este țintit către puntea spate printr-o transmisie manuală cu 6 trepte. Pentru încetinire sau oprire, cel de la volan are ca aliat un sistem de frânare cu discuri ventilate (de 365 mm fiecare). Din ele mușcă etriere cu 4 pistonașe. Interesant este că șasiul ales de Kimera pe post de platformă provine de la Lancia Beta Montecarlo. Tot de la arhitectura de Montecarlo s-a pornit și dezvoltarea Lanciei 037 în 1980.

Kimera spune că va produce doar 37 de exemplare, dintre care 11 și-au găsit deja proprietari. Restul vor ajunge la clienți din toată lumea. Prețul de pornire pentru Kimera EVO37 este de 480.000 de euro.

Citește și

Lasă un comentariu